انواع مبلمان اداری چه ویژگیهایی دارند؟
انواع مبلمان اداری و تنوع در بازار مبلمان اداری از سلیقههای گوناگون و ایدههای مختلفی که از سوی طراحان و تولیدکنندگان این صنعت برای بهبود خروجی کارشان مطرح میشود، منتج شده است.
در حال حاضر هر کدام از اجزای مبلمان اداری در بازار علاوه بر تنوع کیفیتی، تنوع در طراحی نیز دارند. در این گزارش به صورت خلاصه به انواع مبلمان اداری خواهیم پرداخت بنابراین تا انتهای این متن همراه ما باشید.
انواع مبلمان اداری چیست؟
مبلمان اداری مناسب یک ویژگی کلی دارد و آن کمک به کاربر برای انجام بهتر امور روزانه است. اگر این موضوع را مهمترین ویژگی مبلمان اداری در نظر بگیریم به راحتی میتوانیم انواع مبلمان اداری را بشناسیم و تفکیکپذیری آنها را بپذیریم.
پذیرش انواع مبلمان اداری به معنای انتخاب درست و مناسب برای سازمان شماست. زیرا شما پس از پذیرش برای تمامی کارکنانتان یک صندلی یا یک میز مشخص نخواهید خرید بلکه با توجه به نیزا آنها و بررسی ملزومات مورد نظر اقدام به خرید خواهید نمود.
صندلی اداری
صندلی اداری شاید یکی از پرمصرفترین اجزای تجهیزات اداری و مبلمان باشد زیرا به طور متوسط کارمندان ۷ ساعت به طور مستمر و روزانه بر روی آن مینشینند و از آن استفاده میکنند.
از این روست که انتخاب صندلی اداری متناسب با کار آنها و ویژگیهای شخصی آنها از قبیل فیزیک بدنی میتواند به افزایش روحیه، تلاش و انگیزهی آنها بیانجامد. صندلی اداری در حال حاضر در انواع مختلفی تولید مشوند که مهمترین آنها عبارتاند از:
- صندلی اداری کارشناسی
- صندلی اداری ارگونومیک
- صندلی پذیرش
- صندلی آزمایشگاهی
- صندلی کنفرانس
- صندلی ریاست
- صندلی مدیریتی
- صندلی همایش
میز اداری
میز اداری همانند صندلی اداری جزو ملزومات یک سازمان اداری است. میز اداری با توجه به کارآیی و کارکرد آن برای کارمندان علاوه بر ارتفاع، دارای مساحت سطح مختلف است. به همین خاطر بهتر است پیش از خرید میز اداری ابتدا نیازمندیهای سازمانی خود را بشناسید.
بهترین راه برای شناخند نیازهای سازمانی، پرسش از افراد در بارهی نحوهی کار آن هاست. به این روش میتوان به انتخابی بهتر و درستتر رسید. با این اوصاف اما میز اداری از تنوع خوبی برخوردار است که میتوان از آنها به موارد زیر اشاره کرد:
- میز اداری کلاسیک
- میز مدیریت
- میز کارشناسی
- میز پذیرش
- میز کارگروهی
- میز کنفرانس
پارتیشن اداری
پارتیشن اداری تا همین چند سال پیش به عنوان یک دیوار برای جداسازی یا پنهان کردن بخشی از یک فضای اداری استفاده میشد. اما اکنون پارتیشن اداری با قرار گرفتن در بخشهای مختلف یک فضای اداری علاوه بر زیبایی میتواند مسبب ایجاد فضایی هیجانانگیزی و حتی دوستدار محیط زیست باشد.
- پارتیشن اداری شیشهای
- پارتیشن شیشهای دوجداره
- پارتیشنام دی اف MDF
- پارتیشن اداری آلومینیومی تک جداره و دوجداره
- پارتیشن شیشهای فریم لس
- پارتیشن ریلی برقی
- پارتیشن چوبی
- پارتیشن ریلی تالاری و همایشی
کابینت و فایل
کابینت و فایل اداری میتواند از میزان اسناد و مدارک روی هم تل انبار شده و روی هم مانده و نتظر رسیدی بر روی میز اداری کارمندان بکاهد.
از طرفی می تواند برای کارمدان مکانی باشد که در آن ابزارهای شخصی خود را قرار دهند تا مساحت سطح بیشتری در روی میز خود برای استفاده داشته باشند. انواع کابینتها عبارتاند از:
- کابینت دو کشو
- کابینت سه تا پنج کشو
- کابینت دیواری
- کابینت سیار و قابل حمل
- کابینت فلزی و چوبی
نتیجه گیری
انواع زیادی از مبلمان اداری وجود داردکه میتوانیم آنها را برای سازمان خود خریداری نمایید اما پیش از خرید همیشه به خاطر داشته باشید که هزینه برای خرید مبلمان اداری یک سرمایهگذاری بلند مدت است پس خرید آن میبایست مطابق نیازمندیهای شما صورت پذیرد.