نظر: 0 فروردین 24, 1400

نحوه انتخاب و خرید میز پذیرش مناسب برای محل کار خود

انتخاب و خرید میز پذیرش – ورودی سازمان خود را تصور کنید.

یک میز پذیرش ساده و زیبا. چه احساسی به مخاطب می‌دهد؟

چه حسی را به او منتقل می‌کند؟ او در مورد برند شما چه فکری می‌کند؟

جایگاه برند شما در ذهن او چه خواهد بود؟

ذهن او هر چه بخواهد باشید در این جمله می‌تواند خلاصه شود. ترکیب زیبایی و عمکلرد. در انتخاب و خرید میز پذیرش چه عواملی مهم است؟

کدام بخش‌ها را می‌بایست بیشتر در نظر بگیرید؟

رنگ مهم‌تر است یا جنس؟ در خرید میز پذیرش طراحی مهم‌تر است یا اندازه؟

بازدیدکنندگان شما به محض ورود بدون رد و بدل کردن هیچ کلمه‌ای تحت تأثیر قرار می‌گیرند. پذیرنده می‌تواند در حالی که در صندلی خود راحت است به آن‌ها کمک کند. به همین خاطر است که می‌گویند نحوه‌ی طراحی میز پذیرش و محل پذیرش نماینده‌ی تجاری شماست.

اگر مخاطب خاص و همیشگی دارید نقش میز پذیرش مهم‌تر می‌شود. بنابراین چه یک شرکت بزرگ با دفتر جدید یا یک شرکت نوپا در حال رشد باشید. باید در مورد نحوه انتخاب و خرید میز پذیرش خود هوشمند باشید.

زیرا باید هم زیبا باشد. و عملکرد و کاربری مناسبی داشته باشد.

 

زیبایی‌شناسی و تاثیر آن در خرید میز پذیرش

 

فضای پذیرش چهره محل کار شماست. این همان چیزی است که بازدیدکنندگان شما اولین باری که می‌بینند در مورد شما قضاوت می‌کنند. این فضا باید اعتماد، حرفه‌ای بودن و موفقیت را به مشتریان، استخدام‌های جدید و سرمایه گذاران منتقل کند. در ادامه به بررسی موارد مختلف و مورد اهمیت در انتخاب و خرید میز پذیرش خواهیم پرداخت.

  1. اندازه مناسب را انتخاب کنید

یک قانون همیشگی این است که اندازه میز پذیرش را متناسب با منطقه پذیرایی خود انتخاب کنید.

اگر فضای کمی دارید، یک میز تحریر کوچک تهیه کنید. اگر فضای زیادی دارید، یک میز تحریر بزرگ تهیه کنید. اگر فضای وسیعی با سقف‌های بلند را در اختیار دارید می‌توانید میز اختصاصی پذیرش داشته باشد.

تولید کنندگان میز پذیرش می‌توانند برای شما، متناسب با فضا طراحی اختصاصی انجام دهند. یک میز پذیرش اختصاصی جلوی بی‌نظیر و تکرار نشدنی به سازمان می‌دهد. در نظر داشته باشید که هتل‌ها عموماض از طراحی اختصلصی استفاده می‌کنند. آن‌ها نمی‌خواهند فضایی مشابه را بسازند به دنبال تجربه‌ی بصری نوین و جدید هستند.

از این رو اگر چنین فضایی را در نظر دارید در انتخاب و خرید میز پذیرش فضا را در نظر بگیرید.

مورد دیگری که در باره‌ی میز پذیرش می‌توان کفت ایجاد فضای تعاملی است.

فضای تعاملی مقرر است بین پذیرنده و مشتری بیرونی رخ دهد. بنابراین دو طرف این معامله می‌بایست یک حس مشترک داشته باشند.

حس مشترک بدان معناست که راحتی، آسایش و آرامش القا شود. قطعا ورودی سازمان و فضای پذیرش اولین مکانی است که ارباب رجوع به ان قدم می‌گذارد. در آن جا توسط شما پذیرایی می‌شود

. منتظر می‌ماند تا به کارش رسیدگی شود. البته می‌بایست این مورد را نیز در نظر داشته باشید که میزان ورودی شما بسیار مهم است. در انتخاب و خرید میز پذیرش همیشه تعداد ارباب رجوع را در نظر بگیرید.

اگر بازدیدکنندگان عمومی دارید نیاز به فضای بزرگتری دارید. اگر بازدیدکنندگان تخصصی دارید فضای کمتری نیاز دارید. این موضوع می‌تواند در انتخاب مبلمان اداری مخصوص فضای پذیرش تاثیر گذار باشد.

 

  1. شکل و موقعیت مناسب را انتخاب کنید

محل قرارگیری میز پذیرش یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب و خرید میز پذیرش است. رابطه‌ی فضا و ساختار دکوراسیون اداری امر اجتناب ناپذیر است. متناسب با معماری فضا شما نسبت به خرید میز پذیرش اقدام کنید.

میز پذیرش با اشکال هندسی مانند مستطیل و مربع برای فضای منجنی مناسب نیست. میز پذیرش با اشکال ذکر شده عموماً در کنج قرار می‌گیرند و در نقطه‌ی مقابل میز گرد و منحنی‌های منتج شده از دایره برای فضای اداری مستطیل مناسب نیستند.

مگر این که شما بخواهید فضای تعاملی برای مشتریان ایجاد کنید. بدان معنا که از میزهای گرد به عنوان مکانی برای استراحت و منتظر ماندن افراد استفاده نمایید. معمااران و طراحان دکوراسیون می‌توانند در این بخش کمک ویژه‌ای به شما کنند.

 

  1. ایده آل فکر کنید و خرید میز پذیرش را کاربردی انجام دهید

یکی از مهم‌ترین اهداف خرید میز پذیرش و جانمایی آن ایجاد فضایی تعاملی بین شما و مراجعه کنندگان است.

برای تحقق این امر مواردی چون «ارگونومی، تنوع و طراحی» را می‌بایست در نظر بگیرد. در مورد طراحی و تنوع صحبت تاکنون صحبت کردیم. در ادامه ارگونومی را شرح خواهیم داد.

چرا می‌بایست ارگونومی در میز پذیرش رعایت شود. ارگونومی چه تاثیری بر شما و بازدیدکنندگان خواهد داشت؟

اگر ارگونومی در طراحی میز پذیرش رعایت شود و شما آن را درست انتخاب کنید.

کارشناسان پذیرش شما دیرتر و خسته می‌شوند. توان جسمی آن‌ها حفظ می‌شود. مشکل عضلانی و… نخواهند داشت.

بنابراین برخورد آن‌ها نسبت به مشتریان و بازدیدکنندگان بهتر است. بهتر بودن برخورد ان‌ها رضایت را برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.

نمایان‌گر برند تجاری شما خواهد بود. به این فکر کنید که آیا بازدیدککنگان فضای اداری شما می‌توانند شرکای تجاری شما باشند یا خیر؟!

اگر آری است پاسخ. پس شما با انتخاب مناسب نیمی از مسیر توافق را طی کرده اید.

پس هنگام خرید میز پذیرش و مبلمان اداری مربوط به آن به ارزش کسب و کار و برند خود فکر کنید. آیا می‌تواند تعهد، کارآفرینی، پیشرفت و حرفه‌ای بودن شما را منعکس کند؟ آیا تجربه‌ای یگانه را رقم خواهد زد؟

آیا توجه آن‌ها را جلب می‌کند؟

آیا ماهیت تجارت شما مشخص است؟ آیا همسانی با فضا دارد؟ نور مناسب را دارید؟

رنگ و تنوع در مبلمان اداری متناسب با تجارت شما است؟

 

نتیجه گیری

آنچه که در خرید میز پذیرش می‌بایست در نظر بگیرد به صورت خلاصه شمال سه عنصر است «فضا، طراحی و ارگونومی». هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند در نتیجه‌ی نهایی موثر باشند  میز پذیرش نماد سازمان شماست.

تجارت شما را در ذهن مخاط حک می‌کند. شما را یگانه نشان می‌دهد. راحتی و آسایش مشتریان می‌تواند شما در مقابل رقبا برتر نشان دهد.

زمانی که شما به مشتریان با خرید میز پذیرش و مبلمان اداری پذیرش احترام می‌گذارید، آن‌ها این موضوع را به خاطر می‌سپارند.

از شما به نیکی یاد می‌کنند. شرکای تجاری آینده شما نیز یکی از همان افرادی هستند که ابتدا با میز پذیرش و فضای پذیرش با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

 

سخن پایانی

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب