نظر: 0 اردیبهشت 5, 1400

انتخاب مبلمان اداری مناسب چگونه ممکن است

چگونگی انتخاب مبلمان اداری – پس از تصمیم گیری در مورد محیط دفتر، مدیر دفتر باید در مورد انواع و انتخاب مبلمان اداری مناسب، مورد نیاز و تعداد آن‌ها تصمیم بگیرد. نوع مبلمان اداری فقط بر اساس ماهیت کاری که کارمند انجام می‌دهد و تعیین و خریداری می‌شود.

عمدتا کارهای اداری کار روی میز اداری و صندلی اداری است. بنابراین باید فرآیند خرید و انتخاب مبلمان اداری و مناسب در نظر گرفته شود.

با این فرآیند قیمت مبلمان اداری نیز می‌تواند به نحوه و نوع انتخاب ما کمک کند. به طور کلی در حال حاضر این موضوع که مبلمان نه تنها برای کاربرد آن بلکه برای شکل ظاهری آن نیز خریداری می‌شود.

اینکه طراحی هنری در مبلمان اداری ارزش خرید دارد و یا خیر بستگی به دورنما و سلیقه‌ی شما دارد. زیرا باعث جذابیت بیشتر دفتر و جذابیت فضای کاری برای کارمندان اداری می‌شود که باید از آن استفاده کنند.

 

چگونگی انتخاب مبلمان اداری

مبلمان اداری مدرن و با کیفیت باعث بهبود کارایی کارمندان می‌شود. اعتبار دفتر و همچنین بازدید کنندگان را افزایش می‌دهد. هزینه مبلمان باید به عنوان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دارایی‌های ثابت تلقی شود. زیرا جایگزینی سریع آن بسیار دشوار است.

اصطلاحا مبلمان شامل میز اداری، صندلی اداری، میز کنفرانس، کابینت، کمد و مواردی از این دست است. مدیر باید قبل از خرید هر مبلمان، و فضای اداری موجود برای جانمایی در نظر بگیرد. به همین خاطر انتخاب مبلمان اداری مناسب کاری دشوار است.

 

هنگام انتخاب مبلمان اداری باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

حالا زمان پاسخ به سوال چگونگی انتخاب مبلمان اداری است….

هزینه

فاکتور مهم در خرید مبلمان اداری هزینه آن است. هنگام خرید مبلمان اداری مناسب باید همیشه بودجه را در نظر داشته باشید. هزینه باید معقول و مقرون به صرفه و همراه با در نظر گرفتن محدودیت بودجه موجود باشد.

مناسب بودن

مبلمان بر اساس ماهیت شغلی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود یا هدف مورد نیاز آن‌ها انتخاب می‌شود. بهتر است مبلمان متناسب با کاربردهای چند منظوره باشد.

طراحی

طراحی مبلمان باید کاربردی و همچنین هنری باشد. طراحی مربوط به اندازه، ارتفاع، تعداد کشوها و غیره است. در حال حاضر طراخی‌های متنوع در بازار موجود است. به همین خاطر شناخت نیازمندی و سایر فاکتورهایی که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد ما را به انتخاب مبلمان اداری مناسب می‌رساند.

ماندگاری

مبلمان چوبی معمولی عمر بیشتری نسبت به مبلمان استیل دارند. مبلمان‌ام دی اف و هایگلس علاوه بر کیفیت زیبایی در طراحی دارد. مبلمان شیشه‌ای جسورانه است. مبلمان مدولار به فضایی مدرن و بروز کمک می‌کند. هر کدام از این مبلمان‌های اداری دارای یک ویژگی خاص هستند که موجب ماندگاری بیشتر آن‌ها می‌شوند.

علاوه بر این شما پیش از انتخاب مبلمان اداری مناسب می‌بایست آینده شغلی خود را در نظر بگیرید.

این که برند تجاری شما می‌خواهد چه میزان بزرگ شد. زیرا خرید هر باره مبلمان اداری با جابه جایی مکان و یا استخدام افراد جدید می‌تواند باعث از بین رفتن توازن شود.

موجب صرفه جویی در فضا می‌شود

مبلمان باید به گونه‌ای انتخاب شوند که فضای کف زیادی را اشغال نکند.

فضا باعث می‌شود جابه جایی افراد در سازمان بهتر شود. علاوه بر این انتخاب مبلمان اداری مناسب به بزرگتر به نظر آمدن فضا کمک می‌کند.

راحت

با تهیه مبلمان راحتی کارایی و روحیه کارمندان افزایش می‌یابد.

شکل ظاهری

ظاهر فیزیکی مبلمان اداری باید جذاب و مدرن باشد به طوری که به ظاهر دفتر کار بیفزاید. استفاده از رنگ‌ها به این خاطر توصیه می‌شود که می‌تواند فضای خلاقیت را افزایش دهد.

بهداشت و ایمنی

تمیز کردن مبلمان و کف زیر زمین باید آسان باشد. مببلمانی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط حال حاضر بتوانید ان را به صورت مرتب تمیز کنید. همچنین هنگام خرید به جنس مبلمان و کار خود توجه کنید. قطعا در مکانی که آتش وجود دارد استفاده از مبلمان چوبی توصیه نمی‌شود. همچنین مبلمان شیشه‌ای برای مکان‌هایی ه از ابزار الات صنعتی و سنگین استفاده می‌شود می‌تواند خطرناک باشد.

وزن

ممکن است مبلمان اداری بر اساس نیاز تغییر یابد. بنابراین، مبلمان باید دارای وزن سبک باشند تا به راحتی جابجا شوند.

علاوه بر آن چه که تاکنون گفته شد چندین فاکتور دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام خرید مبلمان به خاطر بسپارید. مبلمان اداری و خرید ان امری بسیار پیچیده است. اگر می‌خواهید خرید خوبی داشته باشید قطعا مواردی را که گفته شد را مد نظر قرار دهید.

 

نکاتی دیگر نیز وجود دارند که عبارت هستند از:

 

1. نظرات کارکنان باید در هر زمان ممکن تأیید و اجرا شود.

2. انتخاب بین چوب و فولاد مهم نیست زیرا این روزها از این دو به جای یکدیگر در ساخت استفاده می‌شود.

3. برخی از سیستم‌های مبلمان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را ارائه می‌دهند.

۴- پلاستیک قابل ترمیم نیست اما در قسمت داخلی کشوها محکم و قابل استفاده است.

5. مبلمان نباید دارای گوشه و گوشه‌های تیز و ناهموار باشند.

6. قفل‌ها باید ضد آب باشند.

7. صفحات باید انعطاف‌پذیر باشند و کار مونتاژ یا برچیدن را از سهولت بیشتری برخوردار می‌کند.

8. میز اداری باید به گونه‌ای طراحی شود که تنظیم ارتفاع به راحتی برای کارمندان انجام شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب