نظر: 0 اردیبهشت 7, 1401

استفاده درست از کمد و فایل اداری

کمد و فایل اداری نقش مهمی در وضعیت بصری یک فضای اداری دارد. اما برای خرید کمد، کابینت و فایل اداری چه مواردی را می‌بایست مورد بررسی قرار داد. و صد البته پیش از خرید کمد برای ذخیره‌سازی آیا ابزار و تجهیزاتی در دفتر اداری وجود دارد که بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم؟ با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید تا این موضوعات مختلفی را در مورد فضای ذخیره‌سازی اداری با هم بررسی کنیم.

نقش کمد و فایل اداری در بهبود فضا

بسیاری بر این باورند که فضای اداری می‌تواند مقدس باشد. از این رو می‌گویند فرقی نمی‌کند که در یک محل کار در مقیاس کوچک باشید یا یک سالن با طراحی فضای باز بزرگ و مدرن، زیرا با توصعه کسب و کار، فضای اداری کوچک خواهد شد. در نتیجه کارمندان فضای گذشته را نخواهند داشت و این موضوع همان نقطه‌ای خواهد بود که نقش کمد و فایل اداری را پر رنگ خواهد کرد.
همه‌ی ما تقریبا می‌دانیم که میز اداری شلوغ، ابزارهای غیر ضروری موجود در سطح آن، سیم‌ها و کابل‌های بهم ریخته و… علاوه بر حواس پرتی می‌تواند موجب کاهش کارآیی و شاید از بین برنده‌ی جایگاه سازمانی شود. اما برای مقابله با این وضعیت چه باید کرد. یکی از راه‌های ساده‌ی در این گونه موارد اولیت‌بندی است. کارمندان می‌بایست با توجه به برنامه‌ی خود و شغلی که در آن مشغول به کار هستند تجهیزاتی را که نیاز ندارند از خود دور کنند. برای مثال در اختیار داشتن سیستم کامپیوتری و قرار دادن آن بر روی میز، استفاده از لپتاپ را کمی دشوار خواهد کرد و به میزان بسیاری از فضای سطح را خواهد گرفت.
در این موارد است که کشو ها، کمد و فایل اداری نقش ویژه‌ای را برعهده می‌گیرند. کارمندانی م توانند با استفاده از کمد و کشوهای آن مدارک و تجهیزات شخصی به مانند شارژر، موبایل، لیوان و بسته‌های خوراکی و… را در آن نگه داری کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند با اولویت‌بندی کارهای خود پرونده‌های مختلف را در آن جای دهند و بر طبق اولویت نسبت به انجام آن اقدام نمایند. در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزیت‌های استفاده از کمد اداری

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تاکنون چند بار مجبور شده اید، کیف خود را زیر میز انداخته و بدون فکر کردن، کت خود را روی پشتی صندلی اداری آویزان کرده‌اید تا روز کاری خود را شروع کنید. بیشتر روزها، درست است؟ مسئله این است که وسایل و تجهیزات شخصی در مدت کوتاهی می‌تواند به شلوغی و آشفتگی محیط اداری افزون کند. برای رفع این موضوع تنها خرید یک کمد، کابینت‌ها و فایل اداری لازم است. از جمله مهمترین مزایا کمد و کابینت اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی تجهیزات مورد استفاده
  • جلوگیری از بی‌نظمی ظاهری
  • ایجاد نظم و بهبود فضای اداری
  • کاهش استرس از گم شدن تجهیزات
  • افزایش بازدهی کاری و نظم

لپتاپ را کجا بگذارم؟

این یک سوال همیشگی بین کارمندانی است که از تجهیزاتی مانند لپ تاب، تبلت، سورفیس و… که تحت مالکیت سازمان است، استفاده می‌کنند. آن‌ها از این مو ضوع می‌ترسند که سرقت و آسیب به تجهیزات علاوه بر خسارت مالی می‌تواند منجر به از دست رفتن تعداد زیادی فایل و سند شود. به این خاطر ما به مدیران داخلی و پشتیبانی برای خرید کابینت همیشه یک فایل مجزا برای این تجهیزات پیشنهاد می‌کنید.
استفاده از فکابینت و کمد می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس و رفع دل مشغولی کارکنان شود و به بهبود کار آن‌ها کمک کند. در ضمن آن‌ها متوجه خواهند شد که سازمان برای احساس آن‌ها ارزش قائل است. از این رو بهتر و بیشتر تلاش خواهند کرد.

کمد اداری

کارمندان در حین کار در یک اداره، اسناد و مدارک زیادی را در طول روز جمع آوری می‌کنند، اما مشکل اینجاست که این موارد را کجا ذخیره کنند؟ از کاغذها و اسناد مهم گرفته تا لیوان خوردن کافه یا چای و کالاهای شرکتی، این چیزها به سرعت می‌تواند روی میز قرار گیرد و به میزان بالایی سطح در اختیار کاری را کاهش دهد به گونه ایک ه فضای کاری را تحت تاثیر قرار دهد. . کمد و فایل اداری با ایجاد فضایی امن و مستحکم برای نگهداری انواع وسایل این مشکل را برطرف می‌کنند. از کمدهای استاندارد دو درب و واحدهای اداری باریک گرفته تا کمدهای امنیتی خاص با طراحی خاص، طیف وسیعی از طرح‌ها برای انتخاب وجود دارد که مشکلات ذخیره‌سازی دفتر را کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

کمد و فایل اداری می‌تواند به بهبود فضای بصری سازمان کمک قابل توجهی نمایند. و راهی باشد برای نظم و زیبایی بیشتر دفتر اداری. اگر به برای دفاتر اداری مدرن و کلاسیک خود به دنبال کابینت، کمد و فایل اداری هستید، کافی است با ما در بینو تماس بگیرید. مبلمان اداری بینو با بیش از یک دهه سابقه در تجهیز دفاتر اداری خصوصی، دولتی و… می‌تواند به شما در انتخاب کمد و فایل اداری مناسب کمک کند. هم چنی کلیه مشاوره‌های تیم فنی و فروش ما برای خرید مبلمان اداری، میز اداری، کمد و فایل اداری به صورت رایگان خواهد بود.

همچنین گروه تولیدی بینو، می‌تواند در صورت درخواست مشتریان، اقدام به بازدید حضوری از فضای اداری نماید. بررسی و بازدید حضوری به صورت رایگان خواهد بود. و همچنین جهت رفاه حال طراحی سه بعدی دکوراسیون نیز برای متقاضیان انجام می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب