فقط شنیدن کلمه «اطاقک اداری» کافی است تا برخی از کارمندان ادارات را بهم بریزد. تصاویر واضح از دیوارهای بلند خاکستری تقسیم شده، پارتیشن اداری در انواع مختلف، تا آنجا که چشم کار می‌کند در یک محیط اداری با مساحت زیاد. شما می‌توانید خلاقیتی را که از روح هر یک از کارمندان بیرون می‌کشد احساس کنید.از زمان شروع همه‌گیری COVID، اماکن اداری در همه‌جا شاهد بازگشت اتاقک و بازآفرینی معنای کار در دفتر هستند. این یک بازگشت واقعی است و ما خوشحالیم که گزارش می‌دهیم که این روش به طرز عالی به کارمندان کمک می‌کند تا سالم بمانند و تیم‌ها همچنان در ارتباط باشند. شاید این موضوع در ابتدا با مخالفت کارمندان همراه باشد اما زمان می‌تواند این موضوع را اثبات کند که تمام این راه‌ها برای حفظ سلامت بیشتر آن هاست.

اتاقک اداری می‌تواند ضامن سلامتی کارمندان شود.
اتاقک اداری می‌تواند ضامن سلامتی کارمندان شود.

پارتیشن اداری و اتاقک اداری چیست؟ تاریخچه و کاربرد آن چگونه است؟

برای درک این که این قالب‌های کاری، اتاقک اداری و پارتیشن اداری از برای چه کاری آمده‌اند بهتر است ابتدا مقداری در مورد تاریخچه‌ی استفاده از آن‌ها بدانیم. سال ۱۹۶۸ بود. رئیس شرکت تحقیقاتی و تولیدی هرمان میلر، رابرت پروپست، از محل کار مدرن بیزار بود – دفاتر در آن زمان شبیه دفاتر باز بود که امروز می‌شناسیم. وی با اطمینان از اینکه دفاتر باز خلاقیت را خنثی کرده و باعث حواس پرتی و عدم موفقیت می‌شود، تصمیم گرفت در مورد چیدمان دفتر تجدید نظر کند. بنابراین، او یک سیستم گردشی از ایستگاه‌های کاری را طراحی کرد که منجر به اتاقک مدرن شد. کمی بیشتر از یک دهه بعد، با رشد مشاغل و نیاز به جای دادن هر چه بیشتر کارمندان در دفتر، سیستم پارتیشن‌های پیوسته بهم هم ایجاد شد.
از اوایل دهه ۹۰، به نظر می‌رسد که طراحان هر نوع چیدمان اداری را که می‌توان تصور کرد، امتحان کرده‌اند، هر چند سال یک بار بین دفاتر بسته و دفاتر فضای باز تغییر نظر داده اند.
امروز، COVID است که باعث شده اشت ما در مورد کار در یک دفتر کار جدید با جدیت بیشتری فکر کنیم. ایستگاه‌های کاری فضای باز، اتاق‌ها و غرفه‌های اجتماعات و کارجمعی را نمی‌توان با رعایت فاصله اجتماعی مدیریت اما با ایجاد اتاقک تمام این‌ها ممکن است.
بازگشت این اتاقک به این معنی نیست که مشاغل ساعت‌ها و مدل کاری را به دهه ۸۰ میلادی برگردانده‌اند بلکه فقط در عصر فاصله‌ی اجتماعی به این فکر می‌کنند که حافظ سلامت شما و سایر کارمندان باشند. هم شما سالم می‌مانید و سایر همکاران‌تان و از استرس درگیری با بیماری دور می‌شوید.

اتاقک‌ اداری و استفاده از پارتیشن اداری در سال ۲۰۲۰ چگونه به نظر می‌رسد؟

اتاقک‌ اداری مدرن و امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌است که کارمندان را به اندازه کافی از یکدیگر دور نگه دارند تا شیوع COVID-19 را به حداقل برسانند. این به معنای ۳ متر فاصله و وجود موانع بین کارمندان برای جلوگیری از حرکت ذرات ویروس از یک کارمند به کارمند دیگر است. تولیدکنندگان برای ایجاد اتاقک‌های ایمن و شیک تعداد زیادی گزینه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. پارتیشن های شیشه ای، پارتیشن آلومینیمی، پارتیشن تالاری و ریلی و … از جمله‌ی آن‌ها هستند. در اینجا چند نمونه عالی از انواع اطاقک‌هایی را آورده‌ایم که می‌توانید به دفتر کار خود بیاورید تا کارمندان ایمن باشند و از بازگشت به محل کار خود به اندازه کافی راحت باشند.

اتاقک اداری در صورت طراحی درست زیبایی و طراوت دارد.
اتاقک اداری در صورت طراحی درست زیبایی و طراوت دارد.

اتاقک اداری دارای ۳ دیوار

کابین‌ها و یا اتاق‌های ۳ دیواری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سه سمت کارمند را در مقابل هجوم ذرات ویروس احتمالی در هوا ایمن می‌کنند. بسیاری از آن‌ها دارای دیواره‌های شفافی هستند که به آن‌ها نور وارد می‌شود و احساس باز بودن و غیر محصور بودن را منتقل می‌کنند. وقتی یک یا چند دیوار روشن و شفاف باشد، دفتر کاری دیگر فضایی محبوس به نظر نمی‌رسد و کارمندان به جای این که فکر کنند در یک فضای محسور گیر کرده‌اند می‌توانند با چشم‌های خود افق بهتری را داشته باشند.

ایستگاه‌های کاری خصوصی باز

ایستگاه کاری مناسب می‌تواند فضای مطمئنی را بین کارمندان ایجاد کند بدون اینکه کارمندان را از بخش‌های مختلف خارج شود و برای انجام کار به طبقات و یا بخش‌های مختلف یک طبقه برود. این روش موثر و ایمنی است که کار پیش برود و افراد با رعایت فاصله اجتماعی بتوانند مکمل یکدیگر باشند.

دستورالعمل‌های جدید

یک روش جدید برای ایجاد دیوارها در اطراف میز موجود، دارای یک پنل حریم خصوصی مدولار است. این نوع پانل‌ها اغلب دارای طرح‌های شیک و رنگارنگ هستند – دقیقاً برعکس اتاقک سنتی. پنل‌های حریم خصوصی در اصل برای حریم خصوصی در دفاتر باز مفهوم قبل از COVID استفاده می‌شدند -. اکنون، از آن‌ها برای ایجاد موانعی در اطراف کناره‌ها و جلو میزها استفاده می‌شود که به عنوان یک اتاقک برای جلوگیری از انتشار ذرات ویروس عمل می‌کنند.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.