نظر: 0 اسفند 18, 1400

آینده دفتر اداری چگونه خواهد بود؟

آینده دفتر اداری را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

آن چه نشان از تغییرات گسترده در فضای اداری می‌دهد تغییرات در تکنولوژی است. برای انطباق با این تحولات می‌توان گفت ۳ عامل مهم بر محل کار تأثیر می‌گذارد: دسترسی به افراد و اطلاعات، رفتارهای کاری ما و فضاهایی برای حمایت از نیازهای افراد. تغییران در مورد آینده دفتر اداری مربوط به وظایف یا فعالیت‌ها نیست، بلکه مربوط به مکان و نحوه انجام آن فعالیت‌ها است.
در این مسیر اکوسیستم‌های استارت اپی خود را زود‌تر توانسته‌اند با تغییرات وقف دهند. ان‌ها میزانی از کار خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند. علاوه بر این تعدادی از استارت اپ‌ها در فضای کاری مشترک اقدام به انجام امور کاری خود می‌کنند. زیا معتقد هستند آینده فضای کاری در فعالیت در دفاتر اداری و کاری مشترک است. ان‌ها معتقد هستند که خلاقیت در این مکان‌ها بسیار بیشتر است.

آینده دفتر اداری چیست؟

وقتی به این آینده دفتری که همه به آن پس از کرونا بازگشته‌ایم نگاه می‌کنیم، چه تصور می‌کنیم؟ می‌توان برای پاسخ گفت فقط این راه کاملا جدید وجود داردو ان این است که ما باید بفهمیم نیروی کار ما چگونه در دفاتر اداری کار می‌کند. چگونه بازدهی بیشتری دارد. چگونه راحت‌تر است و سلامتی بیشتری دارد. در مورد آینده دفتر اداری می‌توان پنج عنصر مهم را نام برد. در ادامه این عناصر مهم را با هم مرور خواهیم کرد.

فناوری

فناوری در آینده فضای اداری و کاری نقش بسیاری دارد. به گونه‌ای می‌توان گفت که به زودی فناوری همه‌ی آنچه تاکنون از دفتر اداری انتظار داشته‌اید را تغییر خواهد داد. استفاده از اینترنت اشیا، ارتباط‌های مجاری و حتی حضور در دنیای متا بزودی برای کسب و کارها جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

فضای استراحت

فضای استراحت جایی است که روحیه کارکنان تغییر می‌کند، جایی که از خستگی ذهنی خلاص خواهند شد. جایی که می‌توانند نفس بکشند و از زیر فشار کاری رهایی یابند حتی برای دقایقی. کارمندان در دنیای مدرنف بهتر و مدرن‌تر فکر می‌کنند بنابراین یکی از اولویت‌های آنان راحتی است. آن‌ها دوست دارند در فضایی باشند که سلامتی در اولویت است. یکی از راه‌های قرار دادن سلامت رد اولیت این است که آن‌ها فضای کافی برای استراحت داشته باشند. ایجاد اتاق‌های بازی، کافه و اتاق استراحت از جمله این موراد است.

تغییر فضا

انتقال به فضای گروهی بیشتر، تعامل خود به خودی، تراکم کمتر، کنترل و انعطاف بیشتری را در فضای کاری ایجاد می‌کند. در دفاتر فعلی ۷۸ درصد کار انفرادی، ۱۴ درصد کار گروهی و ۸ درصد کار تعاملی انجام می‌دهند. . پیش بینی می‌شود در آینده دفتر کاری ۴۷٪ کار فردی، ۳۹٪ کار گروهی و ۱۴٪ کار تعاملی انجام دهند.

همکاری بیشتر

با تبدیل شدن دفتر به مرکز ارتباط و فرهنگ سازمان ها، فضاهای گروهی بیشتری برای پشتیبانی از این ارتباطات ضروری خواهد بود. در گذشته، ارتباط با دیگران اغلب به دلیل اهمیت مدیریت در درجه دوم اهمیت قرار داشت. اما در نقطه‌ی مقابل امروزه از این فضا بسیار دوره شده‌ایم و در آینده دفتر اداری به نظر می‌رسد دیگر تنها در خاطرها این گونه دفاتر را داشته باشیم زیرا کارمندان در اولویت هستند تا نظرات یک فرد.

فضای انسانی‌تر

این روند در سال‌های اخیر از طریق نرم‌سازی و منعطف‌سازی فضاهای تجاری شروع شده است. تقاضای فزاینده‌ای برای فضاهای ادرای وجود دارد که احساسی خوشایندی ایجاد می‌کنند و فرصتی را برای مردم فراهم کنند تا خود و فرهنگ خود را بیان کنند.

نتیجه گیری

اگر به آینده فضای کاری و اداری خود فکر می‌کنید و قصد تغییر چیدمان و دکوراسیون دارید با ما تماس بگیرید. تیم فنی و پشتیبانی ما با مشاوره‌های رایگان در خدمت شما خریداران محترم است. هم چنین بازدید رایگان نیز از فضای اداری شما که قصد تغییر در آن را نیز دارید توسط تیم ما انجام می‌شود.
ما در بینو بیش از ده سال سابقه در تولید مبلمان اداری طراحی و اجرای دکوراسیون اداری داریم. در طول این مدت با سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی فراوانی نیز همکاری داشته ایم. شما می‌توانید برای دریافت نمونه کار نیز با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب