نظر: 0 اسفند 17, 1400

آیا نیاز به مبلمان فضای پذیرش دارید؟

مبلمان فضای پذیرش آیا ضروری است؟ تاکنون به نقش مبلمان فضای پذیرش و ورودی سازمان‌ها توجه کرده اید؟ همانطور که انتظار دارید از متقاضیان همکاری، تامین کنندگان یا سایر بازدیدکنندگانی که با آن‌ها در تعامل هستید، برداشت درستی از سازمان شما داشته باشند، می‌بایست برای آن‌ها نیز فضایی مناسب ایجاد کنید تا برداشت آن‌ها نیز از سازمان شما درست باشد. به یاد داشته باشید که اولین برداشت از سازمان در دفتر پذیرش ایجاد می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که میز پذیرش مناسب داشته باشید که نه تنها با نیازمندی سازمان مطابقت داشته باشد، بلکه طول عمر بالایی نیز داشته باشد. علاوه بر این نقش مبلمان فضای پذیرش را فراموش نکنید.

چرا مبلمان فضای پذیرش مهم است؟

فضای پذیرش اولین نقطه تماس کسب و کار با بازدیدکنندگان است. بخش پذیرایی باید دارای صندلی مناسب باشد. مبلمان فضای پذیرش باید به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان در ان احساس راحتی کنند. راحتی آن‌ها در یک مبلمان اداری شیک یا نیم ست اداری مدرن می‌تواند برداشت آن‌ها از سازمان شما را بهبود ببخشد. علاوه بر این به صورت ناخوداکاه در ذهن ان ها، فضای سازمان شما را خوب و مهندسی شده جلوه می‌دهد.

چگونه مبلمان فضای پذیرش را انتخاب کنیم؟

مبلمان پذیرش باید صمیمی و دوستانه باشد و در عین حال احساسی مقتدرانه از کسب و کار شما را به افراد منتقل کند. در هر صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید مبلمان پذیرش مطابق با این اصل باشد که راحتی و کسب رضایت بازدیدکننده در اولویت است. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مبلمان پذیرش خواهیم پرداخت.

سبک

طراحی فضای پذیرش می‌بایست همگن و در یک سطح باشد. برای مثال یک میز پذیرش چوبی سنتی با طرح‌های قدیمی در فضای پذیرش مدرن که به سبک معاصر ساخته شده است، عجیب به نظر می‌رسد. بنابراین بهتر است همیشه از یک سبک در طراحی دکوراسیون یا چیدمان فضای اداری خود استفاده کنید.

عملکرد و کاربری

مبلمان فضای اداری باید فقط برای یک هدف مشخص استفاده شود. هدف شما در طراحی و چیدمان فضای اداری در محل چذیرش کسب رضایت مشتری است. بنابراین با توجه به عملکردی که از افراد انتظار دارید اقدام به انتخاب تجهیزات اداری محل و فضای پذیرش کنید. برای مثال کاربرد میز پذیرش و صندلی اداری پذیرش برای فردی که پاسخگوی مشتریان است با فردی که مستقیم و تنها پاسخگوی تلفن است متفاوت است.

راحتی

بگذارید مسئله راحتی در فضای پیذیرش را این گونه توضیح دهیم. میز پذیرش باید برای کارکنان راحت باشد. باید ارتفاع آن به گونه‌ای باشد که از حریم خصوصی مسئول پذیرش محافظت کند. در عین حال برای خود مسئول پذیرش نیز راحت باشد. همچنین همه ابزارها و فایل‌ها باید در دسترس باشند.

چیدمان فضای پذیرش

چیدمان فضای پذیرش باید به گونه‌ای باشد که مانع از رفت و امد و جابه جایی افراد نشود. در حالت ایده آل باید اندازه مناسبی مطابق با خطوط اتاق داشته باشد. نباید تجهیزات و مبلمان اداری استفاده شده در محل پذیرش خارج از محل به نظر برسد یا در موقعیت نامناسبی در اتاق باشد.
با توجه به آن چه تاکنون گفته شد، نکاتی که در انتخاب میز پذیرش با اندازه مناسب باید در نظر داشت عبارت است از:

مکان دقیقی را که میز پذیرش خود را در آن جانمایی می‌کنید، اندازه گیری کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف میز پذیرش برای سهولت دسترسی باقی مانده است.
اطمینان حاصل کنید که هیچ عنصر معماری دیگری (درها، پنجره ها، سیم کشی و غیره) مانع نیست. این یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌ها در جانمایی مبلمان فضای پذیرش است.
اطمینان حاصل کنید که حداقل ۱۸۰ سانتی متر فضا پشت میز پذیرش برای یک صندلی اداری وجود داشته باشد تا جابه جایی بهتر صورت گیرد.
در اطراف میز پذیرش نباید لبه‌های تیز وجود داشته باشد تا از بروز حوادث غیرضروری جلوگیری شود.
به عنوان یک قاعده کلی، بر اساس فضای موجود بررسی کنید که در حال حاضر و بر اساس نیازهای آینده به چه تعداد نفر برای پذیرش نیاز دارید.

تجهیزات و مبلمان فضای پذیرش کدام اند؟

فضای پذیرش شما بدون کاناپه، صندلی اداری، واحدهای نگهداری پرونده و سایر مبلمان ناقص است. بنابراین برای چیدمان و خرید مبلمان فضای پذیرش ابتدا نیاز است، آشنایی کامل با آن‌ها را داشته باشید. در ادامه با مبلمان فضای اداری و پذیرش آشنا خواهیم شد.

صندلی‌های اداری

بازدیدکنندگان و مراجعان به فضای اداری به صندلی‌های اداری نیاز دارند که به آن‌ها کمک می‌کند کار خود را به خوبی انجام دهند. برای این کار، باید صندلی‌های اداری با کیفیت خوب خریداری کنید که می‌توان برای سال‌ها استفاده به آن‌ها اعتماد کرد.

مبلمان اداری

برای افرادی که به پزشک یا سایر متخصصان مراجعه می‌کنند، باید ترتیبات مناسبی برای نشستن برای همه مراجعه کنندگان وجود داشته باشد. برای فضاهای تجاری، می‌توانید مبل‌های ۳ نفره، کاناپه‌های ۴ نفره و مبل‌های مدولار را انتخاب کنید که می‌توانند مکانی را برای بمراجعه کنندگان فراهم کنند که صبورانه منتظر نوبت خود باشند.

واحد ذخیره‌سازی فایل

برای کاهش شلوغی و سازماندهی همه فایل ها، پوشه‌ها و سایر لوازم اداری، یک واحد ذخیره‌سازی فایل در هر دفتری ضروری است. اگر به یک واحد ذخیره‌سازی فایل در محل پذیرش خود نیاز دارید، می‌توانید از میان طرح‌ها و گزینه‌های ذخیره‌سازی مختلف بر اساس نیازهای فعلی و آینده خود انتخاب کنید. به نظر ما در گروه تولیدی مبلمان اداری بینو، ذخیره‌سازی یکی از عناصر مهم در بهبود وضعیت چیدمان مبلمان فضای پذیرش است.

قاب عکس

به جای داشتن یک دیوار خالی، طراحان داخلی توصیه می‌کنند از یک قاب عکس ساده برای تکمیل ظاهر زیبایی استفاده کنید. اگر به هنر علاقه زیادی ندارید، مهم نیست، هدف این است که به فضای پذیرایی ظاهری حرفه‌ای و دلپذیر بدهید.

نتیجه گیری

گاهی اوقات ممکن است اگر نیازهای شما با اندازه فضای پذیرش مطابقت نداشته باشد یا اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری در قسمت پذیرش نسبت به آنچه که با مبلمان معمولی می‌توانید تهیه کنید، نیاز داشته باشید. اگر با چنین چالشی مواجه هستید با ما تماس بگیرید. تیم فنی و فروش ما مشاوره‌های رایگان برای انتخاب و خرید بهترین مبلمان فضای پذیرش را به شما ارایه خواهد داد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب