نظر: 0 آبان 3, 1399

میز اداری- چگونه به نظافت و تمیزکاری میز اداری خود بپردازیم.

اگر به خاطر شرایط کرونا و این روزها مجبور هستید بر روی میز اداری خود وعدهٔ غذایی خود را صرف کنید؟ اگر به علت مشغله‌های زیاد و روزهای شلوغ و پر رفت و آمد میز اداری شما تمیز و مرتب نیست. اگر کارهای روزمره شما باعث شلوغی میز ادرای شما شده است. اگر آشفتگی را احساس می‌کنید. اگر چنین فضایی برای میز شما و سایر همکارانتان نیز تکرار شده است. باید بدانید که تمیزکردن و نگهداری درست میز اداری، میز کارشناسی، میز مدیریت و … به شما در حفظ آرامش و سلامت روحی شما کمک شایانی خواهد کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید.

تمیز کردن میز اداری

تمیز کردن میز اداری با مواد شونیده‌ی استاندارد لازم و ضروری است.

نحوه ی نگهداری از میز اداری چگونه باید باشد.

برای این که بدانیم این امر چقدر می‌تواند بر روی کار ما تاثیر بگذارد می‌توانیم از مهندسی معکوس استفاده کنیم. بیایید این اجازه را به خود بدهید که تا چند روز میز اداری خود را تمیز نکنید. بگذارید توده‌های کاغذهای منظم و نامنظم در کنار هم جمع شوند. بگذارید تعداد نامه‌ها و دفاتر تلنبار شده بر روی میز شما زیاد شود. بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که دیگر حوصله‌ای برای نشستن بر پشت میز خود ندارید. میزان کارآیی شما پایین آمده است.

اگر از آلرژی و حساسیت‌های جسمی برخوردار باشید، میزان تحریک آن‌ها برای شما زیادتر شده است. بیماری‌های شما جدیتر شده است. واکنش‌های عصبی و روحی شما زیادتر شده است. بی‌توجهی به نظافت و شلوغی محیط کار باعث م شود که گرده‌ها در سطوح مختلف ابزارهای کاری شما قرار بگیرند و با هر حرکت تغیر وضعیت دهند.

تمیز و مرتب بودن میز اداری و همچنین تمیزکاری منظم روی میز اداری، مزایای زیادی دارد. از جمله مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سطح بهره وری بالاتر در حین کار

سازمان منظم‌تر و بهتر

حفظ استانداردهای بهداشتی و فردی

کاهش تاثیر بیماری‌ها بر افراد مختلف

رضایت فردی از محسط کار

بالابردن انگیزه برای ادامهٔ کار.

برای مقابله با مشکلات و بی‌نظمی‌های میز کار که هر روزه با آن مواجه هستیم می‌توانیم از روش‌های زیر استفاده کنیم.

۱. همه چیز را از روی میز اداری خود بردارید.

پیش از شروع شدن مراحل تمیزکردن؛ اطمینان حاصل نمایید که همهٔ ابزارها را از روی میز اداری خود برداشته اید. مطمئین شوید زباله‌ها را دور ریخته اید. مدارک و پرونده‌ها را در دسته‌هایی جداگانه قراردهید. وسائل شخصی را از مدارک و ابزارهای کاری جدا کنید.

تمیز کردن میز اداری

تمیز کردن میز اداری نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد.

تمیز کردن کامل هر سطح برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی جمع شده مهم است. برای داشتن بهترین نتیجه، استفاده از اسپری ضد باکتری و یا دستمال مرطوب به شما در از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌ها کمک می‌کند. این اسپری‌ها می‌توانند ظاهری تازه و شیک به میزاداری شما بدهند.

۳. موارد ضروری را بر روی میز اداری خود نگه دارید

پس از تمیز شدن میزاداری خود، زمان آن فرا رسیده که ابزارها و وسائل مورد نیاز خود را بر روی آن بچینید. راه شناخت ابزارهای مورد نیاز و ضروری این است که هر آنچه را که مورد نیاز است نگهداری نمایید.

بدان معنا که هرگونه وسیله‌ای که می‌تواند باعث حواس پرتی شما گردد را از میز خود دور کنید. از بین بردن هرگونه ابزارهای حواس پرتی از روی میز اداری شما نه تنها می‌تواند راهی عالی برای نظافت و تمیزی بیشتر میزکاری شما باشد بلکه می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که با تمرکز بیشتری به انجام کار خود می‌پردازید.

تمیزکاری میز اداری

تمیزکاری میز اداری نقشی اساسی در روحیه کارمندان دارد و افزایش سلامتی آنان دارد.

هر آن چه را که برای نگه داری روی میز اداری خود انتخاب می‌کنید باید به شما برای انجام امور کاری کمک کند. نگهداری و حفظ پرونده‌ها و سایر ابزارها می‌بایست به گونه‌ای باشد که بتواند ارزش افزودی به کار شما بدهد. اگر این ابزارها نتواند ارزش افزوده داشته باشد ان را در بایگانی خود قرار دهید. این عمل باعث می‌شود علاوه بر ایجاد نظم بر تسلط شما بر میزاداری‌تان افزوده خواهد کرد.

۴. می توانید از قفسه‌های بایگانی استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد درهم ریختگی و شلوغی در میز اداری خود، استفاده از فضای ذخیره‌سازی مثل قفسه‌ها بایگانی و… بسیار مفید است. پایه‌های زیر میز اداری راهی عالی برای دور نگه داشتن وسیله‌های ضروری شما است. از بزرگ ترین ویژگی‌های قفسه‌های زیر میز اداری این است که به راحتی قابلیت دسترسی براش ما را دارند.

هنگام تمیز کردن کشوها، ممکن است بخواهید دستگیره‌ها و داخل کشوها را نیز تمییز نمایید. این به شما کمک می‌کند تا هیچ گونه گرد و غباری را در میز اداری خود مشاهده نکنید. به این ترتیب فضای بسیار تمیز و جذابی را خواهید داشت و روحیه و سلامتی کارمندان شما افزایش می یابد.

تمیز نگه داشتن میز کار به شما احساس خوب نظم و راحتی را خواهد داد. برای این که مطمئن شوید همیشه این نظم را رعایت خواهید کرد یک برنامهٔ زمانی کوتاه مدت و هفته‌گی داشته باشید تا وجود ابزارهای مورد استفاده و ضروری بر روی میز را چک کنید. دستمال مرطوب و پاک کننده‌های مربوط و مخصص را تهیه کنید. انجام این روش‌های ساده باعث می‌شود که در کمترین زمان ممکن به بالاترین میزان بهره وری از میز اداری خود برسید.

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی ، مبلمان اداری و سلامت کارمندان در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار نگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌‌ای نیست و شما به فکر ایجاد فضایی برای سلامت کارمندان خود هستید، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب