نظر: 0 مرداد 23, 1399

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند یک کسب و کار به اهمیت مسئله بازنمایی و اهمیت ظاهر اتاق کنفرانس واقف هستند. داشتن یک میز کنفرانس جذاب می‌تواند واقعا در میزان موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار باشد. ویژگی‌های میز کنفرانس باید طوری باشد که ظاهر اتاق حرفه‌ای و در عین حال گرم و کارآمد و در عین حال جذاب باشد. پس پیش از هر خریدی، بهتر است ویژگی‌های میز کنفرانس بشناسید و بعد اقدام کنید. در مرحله بعد اگر قصد خرید مبلمان اداری داشتید، به مبلمان اداری بینو سری بزنید.

ویژگی‌های میز کنفرانس را پیش از خرید بشناسید

اتاق کنفرانس شما قرار است چند کاربر داشته باشد؟ شامل چه کسانی؟ آیا این عدد ثابت است یا می‌تواند بنا بر وضعیت کم و زیاد شود؟ یک عدد حداکثری برسید. مثلا اگر قرار است استفاده اصلی شما برگزاری جلسات باشد، شاید یک میز کنفرانس بلند از جنس چوب خالص انتخاب خوبی باشد. از سوی دیگر، اگر بخواهید افراد را به گروه‌های بحث و گفتگوی کوچک تقسیم کنید، به نوع دیگری نیاز خواهید داشت. درست به همین دلیل باید ویژگی‌های میز کنفرانس را به دقت بشناسید و بعد انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های میز کنفرانس که باید به آن توجه کنید، اندازه و مقیاس متناسب آن با اتاق شما است. واقعیت این است که میز کنفرانس به هر شکلی که باشد، مرکزیت اتاق شما را از آن خود خواهد کرد. بنابراین خیلی مهم است که زیادی کوچک یا بزرگ نباشد. این میز باید درست در مرکز اتاق شما قرار بگیرد.

شناخت ویژگی‌های میز کنفرانس

تجهیزات موردنیاز خود را دسته‌بندی کنید

چرا شناخت ویژگی‌های میز کنفرانس مهم است؟ چون وجه تمایز محیط اتاق کنفرانس شما، تا حد زیادی به میز کنفرانسی که انتخاب می‌کنید و مدل آن بستگی دارد.

لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود تهیه کنید؛ مثلا یک میز تریبون، کردنزا، سه‌پایه مناسب ارائه، صفحه نمایش یا امکانات سمعی و بصری دیگر. ابعاد را دقیق اندازه بگیرید و یادداشت کنید. در اندازه‌گیری خود پنجره‌ها، درها و ارتفاع سقف را هم حساب کنید.

از این لیست می‌توانید بفهمید به چه منابعی برای تامین انرژی موردنیاز اتاق کنفرانس خود نیاز دارید. به علاوه در این مرحله مشخص می‌شود جایگذاری مبلمان اداری علاوه بر ویژگی‌های میز کنفرانس باید چگونه باشد؛ مثلا چه اندازه‌ای داشته باشد، فرم و جنس آن چه باشد (بیضی، گرد یا حتی مستطیل یا چوب خالص و متریال‌های دیگر). یا ممکن است بخواهید دائم در اتاق خود ارائه انجام دهید، در این صورت باید فکر مدیریت کابل‌ها و سیم‌ها باشید.

 

تجهیزات و ویژگی‌های میز کنفرانس

 

اندازه‌ محیط، تعیین‌کننده ویژگی‌های میز کنفرانس شماست

یک میز کنفرانس معمولی، تقریبا 60 اینچ طول و 24 اینچ عرض دارد. بیشتر تولیدکنندگان همین ابعاد و اندازه را در مدل‌ها، با پرداخت‌ها و رنگ‌های مختلف به شما پیشنهاد خواهند داد؛ مگر اینکه شرایط اتاق شما خیلی متفاوت باشد. مثلا زیادی بزرگ یا زیادی کوچک باشد. اما این هم نکته‌ای انکارناپذیر است اندازه محیط می‌تواند به جد روی ویژگی‌های میز کنفرانس شما تاثیرگذار باشد؛ از اندازه‌ای که برای آن انتخاب می‌کنید تا حتی شکل آن. مثلا ممکن است در اتاقی نتوانید میز بیضی شکل انتخاب کنید و انتخابتان فقط به میز کنفرانس مستطیلی محدود شود. البته این به میزان بودجه شما هم بستگی دارد.

در ادامه، یک دسته‌بندی بسیار کلی و عمومی از ابعاد میز کنفرانس ارائه خواهیم داد که با مطالعه آن به صورت حدودی خواهید دانست چه ابعاد با چه ویژگی میز کنفرانسی برای شما مناسب است.

 

جدول تناسب ویژگی‌های میز کنفرانس و اتاق با تعداد حاضرین

 

ابعاد میز کنفرانسحداقل ابعاد موردنیاز اتاقابعاد مطلوب اتاقتعداد نفرات
طول 60 اینچ x عرض 30 اینچطول 13 فوت x عرض 12 فوتطول 15.5 فوت x عرض 13 فوت4 – 6
طول 72 اینچ x عرض 48 اینچطول 14 فوت x عرض 12 فوت  طول 15.5 فوت x عرض 13 فوت4 – 6
طول 84 اینچ x عرض 48 اینچطول 15 فوت x عرض 12 فوتطول 16.5 فوت x عرض 13 فوت4 – 6
طول 96 اینچ x عرض 48 اینچطول 16 فوت x عرض 12 فوتطول 17.5 فوت x عرض 13 فوت6 – 8
طول 120 اینچ x عرض 48 اینچطول 18 فوت x عرض 12 فوتطول 19.5 فوت x عرض 13 فوت8 – 10
طول 144 اینچ x عرض 48 اینچطول 20 فوت x عرض 12 فوتطول 21.5 فوت x عرض 13 فوت10 – 12
طول 150 اینچ x عرض 48 اینچطول 21 فوت x عرض 12 فوتطول 22.5 فوت x عرض 14 فوت10 – 12
طول 168 اینچ x عرض 58 اینچطول 22 فوت x عرض 13 فوتطول 23.5 فوت x عرض 14 فوت12 – 14
طول 180 اینچ x عرض 58 اینچطول 23 فوت x عرض 13 فوتطول 24.5 فوت x عرض 14 فوت12 – 14
طول 192 اینچ x عرض 58 اینچطول 24 فوت x عرض 13 فوتطول 25.5 فوت x عرض 14 فوت14 – 16
طول 240 اینچ x عرض 58 اینچطول 28 فوت x عرض 13 فوتطول 29.5 فوت x عرض 14 فوت18 – 20
طول 288 اینچ x عرض 58 اینچطول 32 فوت x عرض 13 فوتطول 33.5 فوت x عرض 14 فوت22 – 24

کدام شکل میز کنفرانس مناسب من است؟

میز کنفرانس مستطیل

میز کنفرانس مستطیل یک انتخاب کلاسیک است که ویژگی‌های کاربردی هم دارد. از آنجایی که یکی از ویژگی‌های میز کنفرانس مستطیلی سطح صاف آن است، انتخاب چنین میزی می‌تواند کاربردهای دیگر جز برگزاری جلسات را هم پوشش دهد؛ مثل آموزش‌های مختلف برای کارکنان. بعضی از مدل‌های این میزها می‌توانند به یکدیگر متصل شوند تا اتاق کنفرانسی بزرگ و چند تکه داشته باشید.

میز کنفرانس نامتقارن

ویژگی‌های میز کنفرانس نامتقارن گوشه‌های برجسته، انتهای مخروطی و یا گاهی گوشه‌های مدرن و گرد دارد. بخاطر حالت منحنی سطح میز، مدل‌های آن شیک و چشم‌نواز است. از آنجایی که بیشتر از ویدیو پروژکتور روی این میز استفاده می‌شود، معمولا پیشنهاد می‌شود فکری به حال مدیریت کابل‌ها و سیم‌ها هم بکنید.

میز کنفرانس بیضی

میز کنفرانس بیضی هم انتخاب دیگری است که ظاهری بسیار شیک و چشم‌نواز دارد؛ مخصوصا بخاطر گوشه‌های نیمه‌گرد و چشم‌گیرش. ویژگی‌های میز کنفرانس بیضوی طوری است که به یکی از کاربردترین و محبوب‌ترین مدل‌ها تبدیل شده است. ابعاد و مدل‌های آن هم آنقدر گسترده است که دست شما حسابی برای انتخاب باز است.

میز کنفرانس چندضلعی

در ادامه برشمردن ویژگی‌های میز کنفرانس، باید به میز کنفرانس چندضلعی هم اشاره‌ای داشته باشیم. این میز به دلیل ظاهر فشرده‌اش بیشتر مناسب دفتر کار و اتاق کنفرانس کوچک است. ولی اگر قرار باشد برای یک اتاق کنفرانس بزرگ هم آن را انتخاب کنید؛ با یک تیر دو نشان زده‌اید: اولا فضای چندانی اشغال نمی‌کند و بنابراین دستتان در دکوراسیون باز خواهد بود و در ثانی ظاهر خاصی دارد که حتما برای همه حاضرین چشمگیر و خاص خواهد بود.

میز کنفرانس گرد

ویژگی میز کنفرانس گرد به گونه‌ای است که به شدت مناسب اتاق کنفرانس‌های کوچک است. چون از فضای افقی بیشتر استفاده می‌کند تا فضای زمین. فضایی که این نوع میز کنفرانس می‌سازد آرامبخش، دوستانه و جا دار است.

نکات کلی دیگر درباره ویژگی‌های میز کنفرانس

  • اگر قرار باشد در اتاق کنفرانس شما ارائه‌های مختلف اداری و تجاری به طور مرتب انجام شوند، حتما پیش از هر نوع اقدامی، باید ویژگی‌های میز کنفرانس شما طوری باشد که اختلالی در روند انجام ارائه به وجود نیاورد. مثلا جا برای دستگاه و سیم‌های آن حتما وجود داشته باشد.
  • صندلی کنفراس ارگونومیک انتخاب کنید. مثلا سعی کنید صندلی باشد که پشت و ارتفاع آن قابل‌تنظیم باشند. به علاوه سعی کنید بخش نشیمن‌گاه آن راحت باشد. اینطوری حاضران جلسات کاری طولانی شما کمتر اذیت می‌شوند.
  • ویژگی‌های میز کنفرانس باید به گونه‌ای باشد که جایی برای دستگاه‌های دیجیتال هم داشته باشد. این روزها برگزاری جلسات بدون موبایل و سایر تجهیزات دیجیتال ممکن نیست.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب