نظر: 0 آبان 19, 1399

۸ مزیت داشتن روشنایی و نور هوشمند طراحی دفتر اداری

هدف سیستم روشنایی هوشمند ارائه یک نور منحصر به فرد و خاص در مکان مناسب با شدت لازم و کیفیت ایده آل است. با مطالعاتی که بسیاری از شرکت‌ها برای شناسایی چگونگی بهبود بهره وری و رفاه کارکنان انجام داده‌اند، مشخص شده است که روشنایی هوشمند در دفترکار به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را به روشی پایدار، مستمر و گام به گام تحقق بخشید.

روشنایی و استفاده از نور در دفتر کار با گذشت زمان تغییر کرده است. اکنون در عصر دیجیتال، انواع مختلفی از روشنایی هوشمند وجود دارد که به راحتی در دسترس است. همچنین آسیب کمتری به محیط زیست می‌رساند. این نور‌ها که حاصل فناوری‌های پیش رفته هستند زیبایی بیشتری را در سازمان به وجود می‌آورد. امکان هماهنگ شدن مبلمان اداری با روشنایی می تواند جلوه‌ی ‌زیبایی به محل کار شما بدهد.

طبق آخرین گزارش موسسه اریکسون، تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۲.۵ میلیون دستگاه به اینترنت متصل شوند. با در نظر گرفتن این بخش که بزودی به بازار اضافه خواهد شد، نورپردازی هوشمند و محصولات مرتبط با آن یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را خواهند داشت.

طراحی مبلمان اداری مدرن

استفاده از نور در طراحی نوین مبلمان اداری در افزایش بهره‌وری و زیبایی محیط موثر است

هشت مزیت روشنایی مناسب در طراحی مبلمان اداری دفتر کار

  1. صرفه جویی در انرژی:

صرفه جویی در مصرف انرژی یک فعل اساسی، حساس و جسورانه برای کمک به بازسازی محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است. داشتن روشنایی هوشمند در دفتر کار به شما امکان می‌دهد تا ۹۰ درصد در سیستم‌های روشنایی صرفه جویی کنید. شما وضوح مطلوب‌تری را به نسبت فناوری‌های سنتی بدست می‌آورید.

شدت نور مصنوعی را اصلاح خواهید کرد و مطابق با چشم کارمندان انتخاب می‌کنید. همچنین از آسایش بیشتری برخوردار هستید. به سطح سلامتی بینایی خود و همکارانتان کمک می‌کنید، زیرا نور اضافه و خارج از محدود وجود نخواهد داشت که به پوست یا بینایی آسیب برساند. هنگام خروج از یک اتاق یا خانه، چراغ‌ها به طور خودکار با ثبت یک زمان مشخص و یا حضور شما و یا با بسته شدن درب‌ها خاموش و روشن می‌شوند.

همسان سازی روشنایی و شدت آن با طراحی داخلی دفتر کار و مبلمان اداری نیز می تواند علاوه بر زیبایی بصری، محیط کسب و کار شما را نسبت به رقبای تجاری متفاوت کند.

  1. انعطاف پذیری:

نورپردازی هوشمند توانایی سازگاری با هر نوع سازمان، دفتر کار در منزل، بیمارستان یا هتل را دارد. نورپردازی می‌تواند وضوح بهتری را در هر مکان و با توجه به نیازهای هر مشتری فراهم می‌کند. این مسئله زمانی بیشتر به چشم میآید که شما از میز اداری و صندلی اداری در دفاتر خود به شیوه ی مناسب استفاده کنید. در طراحی مدرن مبلمان اداری این انعطاف پذیری در نور و مبلمان اداری خلاقیت و بهره‌وری را افزایش می دهد.

  1. محیط کاری:

استفاده صحیح از روشنایی هوشمند به ایجاد فضاهایی کمک می‌کند که نیاز است در آن تظاهر به وسعت بیشتری داشته باشید. به طور مثال در صورت کوچک بودن فضای اداری و دفتر خود، با استفاده از چیدمان درست مبلمان اداری و نورپردازی می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده شده‌ را بیش از پیش مشخص و جذاب‌تر کنید. سنسورهای تنظیم نور هوشمند می‌توانند برای کاهش نور مصنوعی، فرآیند حساسیت به حضور افراد را در خود داشته باشند. همچنین می‌توانند با عناصر دیگری مانند ردیاب‌های حرکتی ترکیب شوند تا کنترل بهتری از نور در برخی مناطق خاص داشته باشند.

  1. زیبایی شناسی:

داشتن نورپردازی هوشمند در دفتر کار به ایجاد دکوراسیون‌های مختلف نظیر مبلمان اداری، میز اداری، پارتیشن اداری، صندلی اداری کمک می‌کند تا فضاها بزرگتر به نظر برسند و طرح‌های غیرمعمولی در مکان‌های مختلف ایجاد شود. این طرح‌ها به جذابیت فضای کار شما کمک خوهند کرد.

برای دستیابی به زیبایی خوب و درخشان باید با رنگ‌ها بازی کرد، به عنوان مثال، اضافه کردن رنگ‌های روشن به دیوارها، رنگ‌آمیزی سقف به رنگ بژ یا سفید و اگر کف تیره است می‌توانید از فرشی با رنگ روشن استفاده کنید. این باعث می‌شود که اثر روشنایی همه عناصر را برجسته کند.

 

استفاده از نور در طراحی نوین مبلمان اداری

استفاده از نور در طراحی نوین مبلمان اداری نشان از همگام بودن با طراحی مدرن دارد

       5. راحتی بصری:

از آنجا که می‌توانید شدت دلخواه نور را خود تنظیم کنید در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت. این ویژگی تغییر در نورپردازی با توجه به نیاز کاربران می‌تواند جذابیت و مورد دلخواه بودن سیستم روشنایی هوشمند را بیشتر کند.

راحتی بصری یکی از مهمترین خصوصیات است زیرا با استفاده از روشنایی نادرست احتمال شیوع برخی بیماری‌های بینایی در همکاران شما افزایش می‌یابد. برخی از ویژگی‌های نورپردازی هوشمند برای راحتی بصری این است که از خستگی دید جلوگیری می‌کند. می‌تواند از بین رفتن لحظه‌ای بینایی جلوگیری می‌کند. سطح روشنایی و فوکوس را بهتر کنترل می‌کند و اثرات آزار دهنده مرتبط با نور را از بین می‌برد.

  1. امنیت:

نورپردازی هوشمند امنیت دفاتر را تأمین می‌کند، در صورت تشخیص ناهنجاری‌ها، چراغ‌ها می‌توانند به ایجاد زنگ تصویری از بیرون چشمک بزنند. هنگام بیرون آمدن از دفتر می‌توان نورپردازی را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که شخصی را در داخل آن قرار دارد تا از بروز حادثه‌ای در زمان حضور در آن جلوگیری کند.

       7. دوام:

روشنایی هوشمند به طور متوسط طول عمر زیادی دارد، بسیار بیشتر از لامپ‌های معمول، زیرا حدود ۵۰.۰۰۰ ساعت روشنایی برای بهره‌وری انرژی و دمای ایده آل فراهم می‌کند.

برخی از چراغ‌ها حتی دارای ویژگی‌های صوتی هستند که باعث کاهش صدا می‌شود و فضای مناسب‌تری را برای همکاران فراهم می‌کند.

       8. از قرار گرفتن کاربر در معرض اشعه ماورا بنفش جلوگیری می‌کند:

نور ماورا بنفش و مادون قرمز از اشعه‌هایی تشکیل شده است که به سلول‌های پوست آسیب می‌رسانند و باعث بیماری‌های مختلف می‌شوند. به همین دلیل است که روشنایی هوشمند از مقدار کم نور ماورا بنفش استفاده می‌کند.

آن چه گفته شد ۸ مزیت داشتن روشنایی هوشمند در دفتر کار شما است تا کارمندان شما از محیط، آسایش، امنیت و انگیزه بیشتری برای انجام وظایف خود برخوردار شوند.

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

:

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب