نظر: 0 شهریور 10, 1399

میز کارشناسی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر در فضای اداری خود، میز کارشناسی استاندارد داشته باشید، به طور قطع میزان بهره‌وری، بازدهی و آسایش کارکنان در دفتر کار شما بهبود خواهد یافت. اینکه ظاهر و طراهی دفتر کار یا حتی فضای کار خانگی شما چگونه باشد، روی حس و حال بازدیدکننده‌ای که به هر عنوان وارد فضای کار شما می‌شود، تاثیر دارد. تاکید داریم که این مسئله در دفتر کار سنتی یا فضای کار خانگی تفاوت چندانی ندارد. در همه این فضاها انتخاب درست، می‌تواند آن‌جا را زیر و رو کند. با این حساب، اگر قصد خرید میز کارشناسی استاندارد داشتید، می‌توانید با مبلمان اداری بینو تماس بگیرید.

میز کارشناسی استاندارد، گزینه‌های انتخابی شما را محدود نمی‌کند. بلکه کاملا برعکس، امکان‌ها و انتخاب‌هایی که پیش رویتان قرار می‌دهد، آنقدر زیاد است که می‌تواند باعث گیجی و سردگمی شود. بنابراین به آن، به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید و با چشم باز خرید خود را انجام دهید.

فاکتورهای مهم هنگام خرید میز کارشناسی استاندارد

همانطور که گفتیم، انتخاب میز کارشناسی استاندارد می‌تواند واقعا گیج‌کننده و منکوب‌کننده باشد. اما نکات کلیدی میز کارشناسی استاندارد را اگر در نظر داشته باشید، این فرایند را برایتان آسان‌تر می‌کند. باید در وهله اول یک سری تصمیمات مهم و اساسی بگیرید که البته همگی منوط به فضایی که در اختیار دارید، هستند. برای مثال حتما این را می‌دانید که اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید، محیط کاری شما خوشایندتر و انرژیک‌تر خواهد شد؛ چیزی که مستقیما بر روی میزان بهره‌وری تاثیر دارد.

قبل از انجام هر نوع خریدی، لطفا به این چند نکته اساسی حسابی فکر کنید و تکلیف خود را با آن بدانید:

طراحی فضای اداری و تاثیر آن بر انتخاب میز کارشناسی استاندارد

اگر چیدمان دفتر کار خود را از صفر انجام می‌دهید، برای خود تصور روشنی از آنچه می‌خواهید انجام دهید داشته باشید. اگر هم قرار است صرفا برای دفتر کار فعلی خود یک میز کارشناسی استاندارد انتخاب کنید، باز هم با توجه به نوع دکوراسیون فضای کار خود، تعیین کنید چه نوع میزی باید بر این اساس انتخاب کنید و کجا باید قرار بگیرد. مثلا آیا فضای اداری کوچکی دارید؟ یا اینکه اتاق کار مستقل خود را دارید؟ آیا در یک دفتر کار باز و در کنار دیگر همکاران خود کار می‌کنید؟ در این صورت شاید استفاده از میز کار گروهی و سایت انتخاب بدی نباشد. خلاصه که میز کارشناسی استاندارد، میزی است که متناسب با نیازها و ظرفیت هر فضا انتخاب شود. درباره فضای کار خانگی و انتخاب میز کارشناسی هم همینطور است. باید دقیق و حساب‌شده اندازه‌گیری کنید تا بیخود و بی‌جهت فضای محدود خود را از دست ندهید.

بودجه موردنیاز برای انتخاب میز کارشناسی

مرحله بعد این است که با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، ببینید چه گزینه‌هایی اصلا در اختیار دارید. اگر خیلی خلاصه بگوییم تقریبا این یکی از مهمترین فاکتورها در زمینه خرید مبلمان اداری است. مثل هر کالای دیگری، هر چه پول بیشتری بتوانید خرج کنید، احتمال زیاد کالای بهتری نیز خواهید داشت. این هم بدان معنا نیست که حتما بروید گران‌ترین گزینه بازار را بخرید! بلکه منظور ما این است که حدود قیمت از چیزی که می‌خواهید، داشته باشید.

خیالتان را راحت کنیم، تقریبا برای هر میزان بودجه و هر نیازی، بازار چیزی دارد که به شما ارائه کند. به این فکر کنید که مثلا میز کارشناسی استاندارد شما، آیا میزی جا دار و پر از جای مخفی است یا نه بیشتر از جا داشتن، قیمت برایتان اهمیت دارد؟ همانطور که گفتیم وقتی با جواب دادن به این سئوالات، دقیقا بدانید چه می‌خواهید، انتخاب بهتری هم خواهید داشت.

سبک مبلمان اداری، تعیین‌کننده نوع میز کارشناسی استاندارد

بعد از اندازه‌گیری دقیق فضا و تعیین حدودی بودجه‌ای که می‌خواهید صرف چنین کاری کنید، باید بدانید میز کارشناسی استاندارد، در واقع میزی است که با سبک مبلمان اداری شما و آن تصویری که دوست دارید در ذهن فردی که از خارج مجموعه وارد می‎شود، ایجاد کنید، هماهنگ است. مهم است که در وهله اول خودتان و در مرحله بعد، دیگران چه ذهنیتی از دفتر کار شما داشته باشند.

مثلا آیا ترجیح می‌دهید دفتر کار یا فضای کار خانگی‌تان ظاهری کلاسیک داشته باشد یا مدرن؟ اگر کلاسیک بخواهید، پس میز کارشناسی استاندارد شما میزی است که حسابی حرفه‌ای و قرص و محکم باشد. یا نه، شاید بخواهید یک میز مدرن داشته باشید که ظاهر آن حسابی دلربایی کند.

میز کارشناسی استاندارد، میزی است که ادامه‌دهنده راه حرفه‌ای، شخصیت و برند شما باشد. حق شماست که بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. مدلی انتخاب کنید که هر صبح انگیزه‌ کارتان باشد.

انواع میز کارشناسی استاندارد

پیش از این گفتیم، انواع بسیار زیادی از میز کارشناسی استاندارد را می‌توانید در بازار پیدا کنید که تکمیل‌کننده فضای کار یا حتی نوع کار شما است. در واقع هر نوع میز، عملکردهای خاص خود را دارد که در نهایت می‌تواند بهره‌وری شما و همکارانتان را بالا ببرد و در عین حال در آن بسیار احساس راحتی داشته باشید. تفاوتی هم ندارد که در فضای اداری رسمی کار کنید یا فضای کار خانگی.

در ادامه ما فقط به دو مدل از انواع میز کارشناسی استاندارد (کامپیوتر و مدیریت) اشاره می‌کنیم که در واقع کلاسیک محسوب می‌شوند. البته باید بدانید که این میزها، فقط به این دو مدل محدود که اشاره می‌کنیم خلاصه نمی‌شوند و بسته به نیازهای شما متنوع هستند. اگر بخواهیم به بعضی مدل‌های میز کارشناسی اشاره کنیم از میز L شکل، میز گوشه‌ای، میز سرپایی، علاوه بر میز کامپیوتر و میز مدیریت که توضیح می‎‌دهیم، نام خواهیم برد.

میز کامپیوتر

 

میز کامپیوتر یک میز کارشناسی استاندارد

 

میز کامپیوتر در واقع یک میز کارشناسی استاندارد است که همه ملزومات کامپیوتری شما را اعم از لپتاپ، کامپیوتر شخصی، پرینتر و اسکنر (و حتی المان‌های دیگر) در خود جای می‌دهد. معمولا، اگر خیلی میز غیراستانداردی نخرید، هر میزی می‌تواند یک میز کامپیوتر خوب باشد. اینجا دوباره تاکید می‌کنیم که حتما باید یک سری استاندارد که قبلا گفتیم را داشته باشد.

اگر همه دار و ندار شما یک لپتاپ باشد، یک میز کامپیوتر نقلی هم کافیست. ولی اگر مانیتور کامپیوتر شما بزرگ است یا حتی بیشتر از یک مانیتور دارید، به میز بزرگتری نیاز دارید. قدیم‌ترها میزهای کامپیوتر، حتی کشویی برای جا دادن جداگانه کیبورد هم داشتند که البته ریلی بود. حالا کم‌کم با همه‌گیرتر شدن لپتاپ‌ها، آن کشوها هم حذف شده‌ و میزها یکدست شده‌اند.

ویژگی‌های شاخص یک میز کامپیوتر یا میز کارشناسی استاندارد قفسه‌های جداشونده، کشوهای مخصوص فایل‌های مختلف و امکان مدیریت سیم‌ها و کابل‌ها در آن است.

میز مدیریت

 

میز مدیریت و میز کارشناسی استاندارد

 

میز مدیریت چیزی متفاوت از میز کارشناسی استاندارد است؛ اما در عین حال بعضی استانداردهای آن را هم دارد. می‌دانیم که مدیران و متخصصان ممکن است چندین کار را با هم انجام دهند یا نقش‌های زیادی در یک شرکت به عهده بگیرند. بنابراین میزهای آن‌ها هم باید چنین ویژگی داشته  و پاسخگوی همه نیازهای آن‌ها باشد. ولی به طور کلی، میز مدیریت میزی است که در عین پاسخگویی به نیازها، پرستیژ مدیریت هم دارد.

میز مدیریت هم مثل کارشناسی استاندارد قابلیت بزرگتر شدن دارد. مثلا می‌توان به آن قفسه یا ساید کناری اضافه کرد که جا و کارکرد آن بیشتر شود. این ساید می‌تواند کشو زیاد داشته باشد، جایی برای نگهداری کیبورد داشته باشد یا حتی جایی برای مدیریت کابل‌ها و سیم‌ها.

 

امیدواریم این مقاله کوتاه در انتخاب میز کارشناسی استاندارد به شما کمک کرده باشد.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب