نظر: 0 مهر 20, 1399

فضای اداری – شیوه ی استفاده ی بهینه از فضای اداری.

رشد تجاری و بالارفتن کارآیی قطعاً یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت هاست اما در نقطه ی مقابل این اتفاق می‌تواند بر طراحی داخلی فضای اداری، مبلمان اداری و دکوراسیون سازمان شما تاثیرات منفی بگذارد. این موضوع ناشی از آن است که با رشد شرکت، نیازهای کارمندان نسبت به فضای اداری تغییر می‌کند. تغییر نیاز پرسنل برای ابزارهای کاری شما را مجاب به خرید ابزارهای نو می‌کند. ابزار‌های نو و خرید‌های جدید قطعا هم خوانی کافی را با سایر اجزا ندارند.

طراحی فضای اداری

طراحی فضای اداری

شیوه ی استفاده ی بهینه از فضای اداری.

با گسترش فضای اداری و تجاری، سازمان قطعا ورود بیشتری از مشتریان و شرکا را به خود خواهد دید. اما عدم هماهنگی میان اجزا به صورت ناخودآگاه احساس سردرگمی را به کارمندان، مشتریان و حتی شرکا منتقل نمایید. خوشبختانه، راه حل‌های بسیار ساده اما کاربردی برای این امر وجود دارد. این شیوه ها به شما در مدیریت فضا کمک خواهد کرد. موارد ذکر شده در این گزارش، نتیجه ی سال‌ها تلاش و تجربه ی ما در بینو بوده که آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  از کمد و قفسه برای بهبود فضا استفاده کنید

کاغذبازی‌های بروکراتیک یکی از آفت‌های موجود در هر سازمانی است. این عامل یکی از اولین نشانه‌های تغییر ساختار شرکت است. در کنار این شما شاهد وجود اقلام کوچک و لوازم التحریر در اکثر نقاط هستید. این جزئیات کوچک فضا را از بین خواهد برد. برای برطرف کردن این معضل، از همکاران خود بخواهید که فضاهای ایستگاه‌های کاری و پارتیشن‌ها را تمیز نگهداری کنند. یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده برای رفع این معضل استفاده از کمد و قفسه هاست.

قفسه ها می‌توانند فضای زیادی را به پرسنل شما بدهند. آن ها می توانند اقلام روزانه ی مورد استفاده ی خود را در آن جای دهند. استفاده از قفسه ‌ها می‌تواند به راحتی فضای میز کارشناسی و میزهای گروهی که برای همکاران خود در نظر گرفته‌‌اید را مرتب‌تر نشان دهد. شما می‌توانید با انواع این کمد و قفسه ها در اینجا آشنا شوید.

طراحی فضای اداری

طراحی فضای اداری

  استفاده ی درست از رنگ و تاثیر آن بر فضای اداری

رنگ قدرت زیادی در درک فضا دارد. شما با الهام از نوع تجارت خود و با کمک مشاورین طراحی داخلی به راحتی قادر خواهید بود که به رنگ مورد نظر و اختصاصی خود در طراحی فضای داخلی برسید. به طور کلی می‌توان گفت دیوارهای خیلی روشن و خیلی تیره می‌تواند فضای شما را محصورتر از آن چه فکر می‌کنید نشان دهد. تُن رنگ‌های خنثی‌تر، می‌تواند برای بزرگتر نشان دادن فضا به شما کمک کند.

  فضای بالای اتاق‌ها را از دست ندهید.

فضای بالا‌تر از چشم‌ها عموماً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. استفاده از این فضاها به وسیله ی قفسه‌ها و کابینت‌ها یکی دیگر از راه‌های استفاده از فضای خالی است.
انعطاف پذیری در محل کار یکی از بزرگترین و بارزترین ویژگی هاست. شما می‌بایست برای سازمان خود ابزارهایی را انتخاب کنید که براحتی قابلیت جابه جایی داشته باشند. امکان ایجاد تغییرات موقتی در فضا برای کاربری‌های چندگانه را تنها سهولت در جابه جایی اجزا می‌تواند به شما ارائه دهد. میزهای متحرک، کابینت‌های متحرک و قفسه هایی با قابلیت جابه جایی هر کدام به نوعی می تواند قابلیت تغییر را ایجاد کند.
اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر فضای اداری و چیدمان دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.
همچنین برای تماس و دریافت اطلاعات بیشتر ما در شبکه‌های اجتماعی مختلف چون اینستاگرام، توئیتر، لینکداین همواره آماده ی مشاوره، پاسخ گویی به سوالات و کمک به شما هستیم.

مطالب مرتبط با این موضوع که می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند:

 

کتاب خانه – چند ایده ی فوق العاده جذاب برای یک کتاب خانه ی رویایی

طراحی داخلی-استفاده ی مدرن از فضا در طراحی داخلی

مبلمان اداری مدرن- بررسی مزایای مبلمان اداری در دفاتر سازمان‌ها و ادارات

طراحی دفتر کار- این اشتباهات را در طراحی داخلی دفتر کار خود انجام ندهید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب