نظر: 0 آبان 10, 1399

طراحی دفتر کار – این اشتباهات را در طراحی داخلی دفتر کار خود انجام ندهید.

طراحی دفتر کار – مجموعه‌‌ای از اشباهات رایج در طراحی داخلی وجود دارد که شما می‌بایست برای بهتر شدن و دلپذیر شدن فضای سازمانی خود از انجام آن‌ها به شدت اجتناب نمایید. با توجه به فعالیت اقتصادی و تجاری شما، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما به راحتی قادر خواهید بود تا رابطه‌‌ای عمیق و کاملاً مدیریت شده بین دفترکار و کارمندان خود ایجاد کنید. این دلبستگی به محیط و انتقال احساس امنیت از محیط به ان‌ها در بهره وری نیروی انسانی برای شما بسیار موثر است و به صورت میانگین عملکرد شرکت را رو به جلو ترسیم خواهد نمود.

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

نقش مبلمان اداری در طراحی داخلی دفتر کار چگونه است؟

همان گونه که در گذشته گفته‌‌ایم، در طراحی دفتر، شما باید راحتی و نیازهای عملکردی کارکنان خود را نیز در نظر بگیرید. در بسیاری از مشاغل مدیران و هم بنیان گذاران شرکت‌ها در تلاش هستند که دفتر را برای خود و مطابق با سلیقه‌ی خود آماده کنند و این موضوع در طولانی مدت اثرات خوبی از خود به جای نخواهد گذاشت. در این گزارش چند اشتباه رایج که در دیزاین وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

جلوگیری از ورود روشنایی طبیعی در طراحی دفتر کار ممنوع!

اگر بخواهیم تنها یک جمله در مورد روشنایی بگویم آن این است که «روشنایی و نور ضعیف می‌تواند بهروری کلی سازمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد». یکی از بهترین انواع نور در فضای سازمان و یا دفتر کار نور طبیعی است. شما به عنوان مسئول تجهیزات و طراحی دفتر کار می‌بایست اطمینان حاصل نمایید که به تمامی کارکنان، مقدار مورد نیاز از آن خواهد رسید.

برای این کار شما در طراحی دفتر کار و جانمایی مبلمان اداری می‌توانید از پنجره‌های بزرگ و حتی اتاق‌های پیرامونی استفاده کنید. طراحی دفتر کار نبایست به گونه‌‌ای باشد که تنها عده‌‌ای خاص از روشنایی طبیعی بهره مند شوند، بلکه باید تمام تلاش خود را در استفاده از فضا انجام داده تا آن نور به تمامی کارکنان برسد.

کنترل اصوات مزاحم.

سر و صدای اضافه و بیهووده جزو اولین بخش هاست که واکنش کارمندان به آن را پس از طراحی دفتر کار خواهیم دید. روش‌های متفاوت و زیادی وجود دارد که می‌تواند با اجرای چند استراتژی طراحی ساده، صدای اضافه را در سراسر دفتر کاهش دهد. ممکن است در این مسیر به انواع پوشاننده‌های سطوح و یا عایق‌های صدا نیازمند باشیم.

طراحی دفتر کار؛ انتخاب زیبایی یا عملکرد؟

وقتی پرسنل شما به صورت روزانه در محل کار خود حاضر می‌شوند بنابر قراردادهای بین طرفین آن‌ها می‌بایست وظایف خود را بر طبق شرح شغل خود انجام دهند. یک فضای اداری شیک و مرسوم نمی‌تواند به صورت کلی مانع انجام وظایف شود و در نقطه ی مقابل یک فضای کاری با طراحی بد می‌تواند بهره وری را کاهش دهد.

اما در نهایت این شما به عنوان فردی که طراحی دفتر کار را بر عهده گرفته‌‌اید هستید که بر حسب دورنمای و اهداف شرکت نسبت به طراحی، جانمایی و ایجاد فضا‌ها اقدام می‌کنید از این رو حفظ تعادل در این بخش از وظایف مهم و سنگین شماست.

طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

با چیدمان درست مبلمان اداری خلاقیت کارکنان را تحریک کنید.

اکثر مدیران بر این موضوع اعتقاد دارند که عملکرد در طراحی دفتر کار بسیار مهم است و یک دفتر کار با طراحی داخلی جذاب و مبلمان داری مطبوع می‌تواند به طرز چشم گیری به احساس آرامش و رضایت کارمندان کمک نماید. گنجاندن برخی از هنرهای دیواری، تابلو‌های نقاشی، استفاده از تندیس‌ها، گیاهان گلدانی و صندلی‌های ساختارشکن مابین دفتر کار می‌تواند فضای طراحی شده را بسیار جذاب‌تر نماید. باید این موضوع را بدانیم به این شیوه می‌توانیم خلاقیت کارکنان را در پیشبرد اهداف تجاری شرکت تحریک نمایم.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب