طراحی دفاتر اداری مدرن
طراحی دفاتر اداری مدرن – آیا تاکنون آن مقدار کار داشتهاید که سرگیجه شوید و نتوانید تمرکز کنید؟ این مورد برای تقریباً تمامی کارمندان اتفاق میافتد. حواس پرتی در محل کار معمول است اما میتوان از آن جلوگیری کرد. تنها چیزی که لازم است، کمک به برنامه ریزی برای فضای اداری و طراحی دفتری است که تیم بتواند در آن پیشرفت کند.
مبلمان اداری و راحتی امری کلیدی است
طراحی یک دفتر کار، متناسب با سبکهای مختلف کاری، برای موفقیت و سلامت کاری و جسمانی تیم شما مهم است. هشت ساعت نشستن روی یک صندلی اداری به نفع هیچ کارمندی نیست. برخی باید بایستند و برخی دیگر باید در جای دیگری روی صندلی یا کاناپهای که برای راحتی حین انجام کار طراحی شده است بنشینند. ارائه یک منطقه کار جایگزین که برای راحتی کار طراحی شده است، به کارمندان اجازه میدهد تا آرامش داشته باشند، و به نوبه خود، پس از زمان کوتاهی استراحت کار موثرتری داشته باشند.
مناطق کار خصوصی
شخصیت کاری برخی از افراد به گونه ایست که در فضای کار شلوغ و پر رفت وآمد میتوانند کار کنند و نتایج خوبی هم داشته باشند اما باقی این گونه نیستند. اگرچه همکاری برای موفقیت یک تیم لازم است، اما در نقطهی مقابل گاهی تمرکز بدون وقفه لازم است. پارتیشنهای اداری بین ایستگاههای کاری معمولاً عومال ایجاد حواس پرتی مانند تماشای آنچه دیگران انجام میدهند یا نگرانی و استرس این که شخصی شما را حین انجاک کار تماشا کند، را محدود میکنند. هنگام برنامه ریزی برای طراحی داخلی دفتر خود، مناطقی را در نظر بگیرید که باعث حفظ حریم خصوصی و تمرکز میشوند.
پریزهای برق قابل دسترسی
شاید باور نکردنی نباشد امادر دسترس بودن پریزهای برق یکی از نکات مهم در طراحی فضای کاری است. فضاهای کاری امروز محور فناوری هستند، بنابراین مبلمان اداری شما نیز باید اینگونه باشد. کارمندان برای انجام موفقیتآمیز کار خود دائماً باید تلفنهای همراه، تبلت، رایانه و سایر موارد را کاملاً شارژ کنند. عدم وجود دسترسی به پریزهای برق کافی در یک منطقه از جلسات و یا دسترسی آسان به آنها باعث میشود زمان بسیار زیادی از کارمندان حین انجام کار گرفته شود. شاید زمان آن رسیده باشد که دفتر را ارتقا دهید. مبلمان اداری مدرن معمولاً با پریزهایی که در آن قرار دارند ساخته میشوند.
فضاهای کاری مشترک
کار گروهی برای موفقیت در محل کار ضروری است. با این حال، هنگامی که یک تیم اعضای زیادی دارد، برقراری ارتباط در طول روز ضروری است. به جای جمع شدن گروهها روی یک میز جداگانه، مناطق مشترک را در دفتر کار تعیین کنید. این مناطق میتواند شامل نشیمن سالن نشیمن یا میز و صندلیهای کوچک سیار باشد، جایی که همکاران میتوانند بدون ایجاد مزاحمت در تمرکز همکاران خود، با یکدیگر بحث کنند. میز کارگروهی یک از بهترین انتخابها برای ایجاد فضای کاری مشترک است.
حذف نویز
هر نوع کاری که انجام دهیدف قطعاً ایجاد سر و صدا خواهید داشت. در دفاتر اداری با توجه به انجام کارها توسط افراد مختلف این میزان از حد مجاز و قابل تحمل بالاتر خواهد رفت. با این حال، برخی از تلاشهای طراحی دفاتر داخلی میتوانند این سر و صدا را ببه میزان قابل توجهی کاهش دهد. . استفاده از پنلهای صوتی برای جلوگیری از الایندگی صوتی یکی از این گزینه هاست. همچنین پارتیشن اداری با چنین قابلیتی نیز موجود است که میتوان در طراحی به فراخور نیاز از آنها استفاده نمود.
مقالات مرتبط
آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟
اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابلقبول باشد، حتما میدانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینههایی که میتوانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دومفروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]
ایدههایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی
اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکتهای بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق میافتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبههای کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان دادهاند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]
مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگیهایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟
یک تصویر کلیشهای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه میکند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]
دیدگاهتان را بنویسید