نظر: 0 آبان 1, 1399

دفاتر اداری- چرا باید به سمت طراحی دفاتر اداری مدرن پیش برویم؟

طراحی دفاتر اداری مدرن – در دهه‌های گذشته دفاتر کار دچار تحول اساسی شده اند. این تحول همزمان با انقلاب صنعتی در دفاتر اداری نیز شروع شده است. پس از هر تغییر در مناسبات بین المللی شیوه‌‌ای جدید ظهور می‌نمود. تغییر و تحول در این دوره‌ها با سرعت زیادی به وقوع پیوسته است.

دفاتر اداری و سازمان‌ها نیز با همان سرعت تغییر نموده اند. به گونه‌‌ای که با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم بیشترین تغییر و تحول‌ها در چند دهه گذشته بر دکوراسیون داخلی ادارات، دفاتر اداری و مبلمان اداری به نسبت به گذشته وارد شده است.

 

دفاتر اداری مدرن و طراحی نوین

دفتر اداری مدرن، مبلمان اداری مدرن می خواهد.

عده ای زیادی این گونه فکر می کنند که فضای داخلی دفاتر اداری نیز می بایست به مانند کارمندان کار کند.

البته باید به این جمله اضافه کنیم که زیبایی فضای داخلی دفاتر اداری نیز به اندازه ی عملکرد آن مهم است.

تصور کنید شرکت یا سازمانی برای یک فضای سرگرم کننده و خلاقانه ارزش قائل باشد، اما دفاتر اداری آن با دیوارهای خاکستری و اتاقک های بسته و بدون نور طبیعی طراحی شده باشد.

قطعاً شرکت مذکور هیچ گونه جذابیتی برای مشتریان و شرکای تجاری خود برخوردار نخواهد بود.

آن‌ها در یک رقابت ساده از دور خارج می شود. حس تعلیق و عدم تمرکز شاید اولین واکنشی باشد که مشتریان و شرکای تجاری آن‌ها بعد از یک گفتگوی طولانی با یکدیگر برای رسیدن به توافق داشته اند در زمان قرار گیری در آن فضا از خود نشان می دهند.

 

استفاده از مبلمان اداری مدرن چه مزایایی دارد؟

در گذشته‌های نه چندان دور دفاتر اداری و کاری به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شد که کارمندان می‌توانستند در آن مشغول به کار شوند. تعداد زیادی از افراد با مسئولیت و جایگاه‌های مختلف و متفاوت در کنار یکدیگر اقدام به انجام یک سری از وظایف می‌کرده اند.

اغلب این فضاهای دفاتر اداری فشرده، پر رفت و آمد، بدون رعایت حریم شخصی و امکانات رفاهی بوده است. این درحالی است که در دنیای مدرن و پس از بحران اقتصادی اول سیاست‌های کلی به سمت ارزش افزوده و حفظ و نگهداری کارمندان پیش رفت.

امروزه دفاتر اداری به عنوان پایه و اساس رفتارهای فردی و اجتماعی در محل کار بدل شده اند.

فضایی که همکاری، همدلی، خلاقیت، احترام، ارتباط در آن معنا می‌گیرد. به هیچ وجه جای تعجب نیست که ظاهر و احساس منتقل شده از فضای فیزیکی کار در دفاتر اداری به افراد در عمکلرد کلی کارکنان می‌تواند تاثیر گذار باشد.

 

نقش مبلمان اداری بر بهره‌وری و تاثیرگذاری آن بر روحیه کارمندان

باید این موضوع را درک کنیم که یک حالت استاندارد و ویژه وجود ندارد که از آن بتوانیم در تمامی کسب و کارها استفاده کنیم.

این بدان معناست که مدل کسب و کار می‌تواند بر نحوه‌ی دکوراسیون فضای دفاتر اداری و چیدمان مبلمان اداری موثر باشد. به صورت کلی عناصر مختلف بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای پیشرفت کارمندان شما به کار گرفته شود.

طبق آخرین تحقیقات مجله ی Fortune، دفاتر اداری و ترکیبی، محیط کار مطلوب‌تری را فراهم می‌کنند.

این دفاتر اداری فضاهایی که کارکنان مختلف در طول روز نیاز دارند را با یکدیگر ادغام نموده اند. از این رو در دفاتر اداری با این ترکیب فضای کار جمعی افراد را تشویق به کار و تعامل بیشتر می‌کند.

از سویی دیگر با حمایت از آن‌ها روحیه‌ی آن‌ها را برای انجام وظایف بیشتر خواهد کرد.

تطبیق پذیری عنصر کلیدی در این تغییرات است. افراد در دفاتر اداری با چنین فضایی فرصت‌های مداوم و مستقل برای کار، تعامل اجتماعی و پیشرفت را روبرو ی خود خواهند دید و عملکرد آن‌ها رو به بهبود خواهد رفت.

 

دفاتر اداری و طراحی مدرن

 

آیا کارکردن در دفاتر اداری شما لذت بخش است؟

علاوه بر این که مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی می‌تواند مسبب تشویق به بهره‌وری بیشتر گردد، می‌تواند به قدرت، انرژی، شادابی گروه کارکنان شما کمک بسیاری نماید.

این که شما بخش‌های مختلف فضای دفاتر اداری و مبلمان را به صورت اختصاصی و برای خود سفارش دهید می‌تواند گواهی باشد در اهمیت و جایگاه ویژهی واحدهای کاری نزد شما باشد.

از سمت دیگر کارفرما می‌بایست خود را در جایگاهی ببیند که به رفاه کارمندان کمک کند.

یکی از این عوامل رفاهی طراحی دفاتر اداری شامل: مبلمان اداری، دکوراسیون داخلی و… حتی نور خورشید است. در سال ۲۰۱۴، Journal of Clinical Sleep Medicine مقاله ای را منتشر کرد که بیان می‌کرد:

افرادی که در معرض نور طبیعی قرار دارند، دارای روحیه بهتر، خوشحال‌تر نسبت به سایر افراد هستنتد.

فضای ایده آل دفاتر اداری برای هر کسب و کار و در هر سطحی می تواند آن جایی باشد که جو عمومی شرکت نسبت به آینده ی شرکت خوشبین است.

تیم های کوچک و بزرگ سعی می کنند با تلاش یکدیگر در مدار پیشرفت قرار گیرند. این گونه فضا ها را می توان با صندلی و مبلمان گوناگون، میز کارگروهی و … برای کارکنان ایجاد کرد.

 

استعدادها را کشف کنیم

در وضع اقتصادی کنونی، وضعیت داخل کشور، یافتن و استخدام بهترین و درخشان‌ترین استعداد برای انجام کار، به هیچ وجه فرآیند ساده‌‌ای نیست.

با این حال، حفظ کارکنان با کیفیت با توجه به رقابتی بودن بازار به یکی از چالش‌های مهم تبدیل شده است.

داشتن دفاتر اداری و کار مدرن راهی برای حل این مسئله است. دفاتر اداری و کاری شما بازتاب مستقیم شرکت شما است.

آن‌ها می‌تواند به عنوان ابزاری برای جذب کارمند جدید و جذب پرسنل موجود به طور یکسان مورد استفاده قرار گیرد. بدیهی است؛ تبدیل  شدن به یک کسب و کار مدرن و پیشرو تنها با سرمایه گذاری در کارمندان شما نیست.

امروزه هزینه نمودن در خود تجارت و حتی مبلمان اداری و دفاتر اداری نیز مورد اهمیت قرار گرفته است.

مطالعات اخیر نشان داده است که هزینه برای طراحی، یک دکوراسیون جذاب و مدرن بسیار مقرون به صرفه‌تر از استخدام افراد با مزایا و پوزیشن شغلی بالاتر است. بسیاری از متقاضیان پذیرش شغل فضای اداری و کاری را به عنوان یک عامل مهم در پذیرش شغل برای خود می‌دانند.

عنصری که در دفاتر اداری با طراحی قدیمی وجود ندارد. فرهنگ پویا در محل کار به میزان قابل توجهی می‌تواند رضایت شغلی و وفاداری کارمندان را نشان دهد.

 

دفاتر اداری و طراحی نوین و مدرن

چگونه مدرن شویم؟

 

تقابلی بین زیبایی شناسی و عملکرد

 

یک دفتر کار خوب باید دو خصوصیت داشته باشد: یکم راحتی و دوم کاربردی. محیط دفاتر کاری می بایست جذاب و گیرا باشد و هر فردی را به سمت یک محیط دوستانه هدایت کند.

یکی دیگر از راه های افزایش حس خوب آرامش و دلپذیر بودن، این است که شما با همکاران خود به ایجاد فضاهایی کمک کنید.

در این شرایط دفاتر اداری شما به گونه ایست که شرکاء تجاری و مشتریان شما بتوانند با یکدیگر دیدار نمایند. به این ترتیب شما فضای اداری خود را به عنوان یک فضای امن و ثابت به آن ها مطرح می کنید که می تواند در آینده مسبب ایجاد همکاری دو طرف با شما باشد.

اکثر مشاغلی که خلاقیت در آن ها بالاست، تلاش می کنند که آن را در طراحی دفاتر و دکوراسیون خود نشان دهند.

یکی از این خلاقیت ها ایجاد فضاهای باز و میزهای بزرگ است که در آن کارمندان می توانند کار مشترک را با تیم های مختلف انجام دهند و یا در مورد موضوع خاصی به بحث و گفتگو بنشینند.

این مدل فضاها در دفاتر اداری به ما نشان می دهد که شرکت به داشتن فضایی پویا و شاد اهمیت ویژه ای می‌دهد و آن را یکی از فاکتورهای عملکردی درون خود تشخیص می دهد.

 

پیشنهاد ما

 

قبل از این که به خرید و مدرن شدن دفاتر اداری برسیم می‌بایست به چند سوال پاسخ بدهیم؛ آیا شما مکان مناسبی دارید؟ کارمندان خود را می‌شناسید؟

ایا زمان تغییر رسیده است؟

شما می‌بایست برای هر کدام از این سوال‌ها و سوال‌های بیشتر جواب قانع کننده‌‌ای داشته باشید که به شما برای رسیدن به هدف خود کمک کند.

اگر دفاتر کاری شما بزرگ است و فضای کافی در اختیار شماست، بهتر است یک طراح استخدام کنید. که سایقهی کار آن مربوط به تهیه و آماده سازی دفاتر اداری و مدرن باشد. سپس می‌توانید یک به یک گام‌های مربوط به تغییر دکوراسیون را انجام دهید.

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی ، مبلمان اداری و سلامت کارمندان در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار نگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌‌ای نیست و شما به فکر ایجاد فضایی برای سلامت کارمندان خود هستید، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب