نظر: 0 بهمن 26, 1399

طراحی اتاق کنفرانس

طراحی اتاق کنفرانس – همه می‌دانند که جلسات غیرضروری بدترین قسمت هر روز کاری است. اما برای جلساتی که لازم است داشته باشیم و شرکت در آن‌ها جزو وظایف ماست، داشتن آن‌ها در اتاق کنفرانس که به خوبی طراحی شده و با ابزارهای صحیح مجهز باشد، می‌تواند تفاوت زیادی در تلاش برای به نتیجه رساندن کارها ایجاد کند.

کدام طراحی مناسب است؛ اتاق کنفرانس، اتاق جلسات یا اتاق کارگروهی

اگر بخواهیم تخصصی وارد مبحث طراحی اتاق جلسات، اتاق کنفرانس و اتاق کار گروهی شویم می‌بایست بدانیم که هر کدام از این اتاق‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند اما به صورت کلی مرسوم است که اتاق کنفرانس با اتاق جلسات یکی در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله اتاق جلسات و اتاق کنفرانس را به صورت جداگانه طرح می‌کنیم. شاید در شما نیز در طراحی ها، عکس‌ها و… که در مجلات و رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر می‌شود، این تفاوت‌ها را مشاهده نکنید اما می‌بایست بدانید که میزان کارایی هر کدام از آن‌ها یکسان نیست.

  • اتاق کوچک اجتماعات:

اتاق جلساتی است که ۶ نفر یا کمتر از آن‌ها را در خود جای داده و محدود تعداد حضور افراد به شدت در ان احساس می‌شود.

  • اتاق بزرگ اجتماعات:

اتاق‌های جلسات که ۷ نفر یا بیشتر در آن قرار دارند و امکانات متنوعی نیز با توجه به نحوه‌ی کاربری در آن وجود دارد. فضای شخصی‌سازی شده، مانیتور، سیستم‌های کامیپوتری و… هرکدام بنا به هدف تشکیل و ساخت آن در این اتاق‌ها کاربری دارند.

  • اتاق هیئت:

اتاق‌های جلسات که رسمیت بیشتری دارند و مختص مدیران می‌باشد. امکانات در این اتاق‌ها بسیار بیشتر است. امکانات رفاهیف تجهیزاتی و فنی بیشتر بوده و علاوه بر آن امکانات آسایشی نیز بیشتر است. وجود امکانات رفاهی بیشتر به این حاطر است که افراد شرکت کننده در جلسات ممکن است چند ساعت در آن به گفت‌وگو بپردازند.

تجهیزات اتاق جلسات

اگر از دسته‌بندی اتاق کنفرانس خارج شویم به ابزارها و تجیزات ان‌ها خواهیم رسید. ابزارها و تجهیزات اتاق کنفرانس شامل میز کنفرانس، صندلی کنفرانس، سیستم کنفرانس و… می‌شود که‌عدم رعایت استاندارد طراحی دکوراسیون و کاربری در هر کدام این‌ها می‌تواند منجر به ایجاد فضایی غیر قابل استفاده برای یک سازمان شود. . مقوله‌های اساسی ارگونومی صندلی اداری، میز اداری با سطح کار استاندارد، تجهیزات مشترک، صوت و حریم خصوصی از دیگر مواردی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. البته در تهیه‌ی هر کدام از این موارد نیازسنجی و میزان بودجه‌ی هر سازمان می‌تواند بر نوع انتخاب موثر باشد.

در اینجا چند فکر و ایده وجود دارد:

صندلی اداری:

جلسات طولانی‌تر ممکن است به نشستن راحت‌تر و ارگونومیک‌تری نیاز داشته باشند. جلسه کوتاه‌تر ممکن است حتی به مبلمان اداری هم نیازی نداشته باشد زیرا برخی از شرکت‌ها برای اطمینان از اختصار تصمیم می‌گیرند جلسات ایستاده داشته باشند. همچنین می‌توانید صندلی‌های انتظار را در اطراف اتاق کنفرانس اضافه کنید تا در صورت لزوم به حضور حداکثری افراد کمک کنید.

میز کنفرانس:

شما بر روی میز اداری خود پرونده‌ها و امور اداری روزانه‌ی خود را اناجم می‌دهید. میز کنفرانس نیز باید همچنین فضایی در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید در ضصورت لزوم از نکات مطرح شده استفاده کنیدف اسناد و مدارک خود را مطابق با صورت جلسه استفاده کنید، از لپتاپ شخصی برای اتصال به سیستم کنفرانس استفاده کنید و…
تجهیزات مشترک: کنفرانس ویدیویی، نمایشگرهای اتاق و سطوح نوشتاری مانند تخته سفید یا تخته سیاه. بسته به اندازه سازمان شما، سیستم‌های زمان‌بندی اتاق جلسات نیز می‌توانند مهم باشند.

حریم خصوصی و آکوستیک:

برخی از اتاق‌های کنفرانس نیاز به بهبود حریم خصوصی دارند و ممکن است به علت نور زیاد مجبور باشید که از پرده استفاده کنید و یاات کننده‌ی تصویر داشته باشد. آکوستیک با کیفیت نیز با حفظ صدا در داخل یا خارج برای بهبود تمرکز و همچنین کیفیت کنفرانس ویدیویی نقش مهمی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب