نظر: 0 شهریور 30, 1399

شش روش اشتباه در طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری

طراحی دکوراسیون داخلی رابطه ی عمیقی با احساس رضایت کارکنان از محیط کاری خود دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی رابطه ی عمیقی با احساس رضایت کارکنان از محیط کاری خود دارد.

حفظ سلامت جانی و ایمنی در حین انجام کار در سازمان‌ها و شرکت‌ها از مهم‌ترین عوامل انگیزشی در ادامه ی همکاری کارمندان با شرکت‌ها است. این موضوع از آن جایی مهم تلقی می‌شود که اکثر کارکنان نیمی از زندگی روزانه ی خود را در محل کار خود سپری می کنند و در مواقعی مجموع زمانی که آن‌ها در محل کار خود به سر می‌برند و از مبلمان اداری استفاده می‌کنند از مدت زمان حضور آن‌ها در محل زندگی شان بیشتر است. به همین دلیل اطمینان از راحتی، زیبایی و دلپذیر بودن محیط کار و همچنین مبلمان مورد استفاده ی کارمندان یکی از مهمترین ویژگی‌های بررسی میزان رضایت کاری آنان در بلند مدت است. هیچ کس حاضر به انجام ساعت‌ها کار در مکانی نیست که از لحاظ جسمی در آن تحت فشار قرار گیرد! در گزارش پیش رو به بررسی و تطبیق نشانه‌های طراحی اشتباه و ضعیف در محل کار می‌پردازیم:

این اشتباهات را در خرید مبلمان اداری و دکوراسیون انجام ندهید

1.عدم تناسب در دکوراسیون و مبلمان برابر با عدم تمرکز

پیش از طراحی داخلی سازمان‌ها می‌بایست به این نکته ی مهم توجه نمود که آیا این فضای فیزیکی و نوع چیدمان داخلی طراحی شده می‌تواند نیازهای کارمندان در محیط کاری را برطرف نماید؟ اگر پاسخ این سوال منفی باشد از نتایج آن می‌توان به کاهش بهره وری، عدم تناسب کیفیت نتایج و نیازها نام برد که در نهایت منجر به آسیب و زیر سوال رفتن برند می‌گردد. قراردادن کارکنانی که بیشتر زمان کاری خود را می‌بایست با مکالمات تلفنی و یا سایر راه‌های ارتباطی کلامی و تصویری بگذرانند در کنار کارکنانی که برای انجام وظایف خود نیاز به تمرکز و سکوت دارند از این دست مشکلات هستند. شرکت‌ها به صورت ایده آل می‌بایست فضایی را با استفاده از میز کارشناسی  مناسب و  پارتیشن های مدرن و جذاب تامین کنند که ترکیبی جذاب و زیبا از عناصر مختلف باشد و در عین حال تعداد مشخصی کارمند با تمرکز بر روی کار خود به انجام امور مربوط به ایشان بپردازند، در حالی که هیچ خللی در کار محولهٔ یکدیگر ایجاد نمی‌کنند.

۲. استفاده از گیاهان در طراحی داخلی و همراه شدن با مبلمان اداری

اشتباه نکنید؛ استفاده و قراردادن گیاهان در فضاهای اداری و طراحی مبلمان داخلی فقط یک ایده ی تزئینی نیست! انتخاب نوع گیاه، محل قرارگیری آن، محل و تعداد مورد استفاده ی آن در طبقات می‌بایست طی یک فرآیند انتخاب گردد، زیرا در طراحی مبلمان اداری مدرن، گیاهانی انتخاب می‌شود که توانایی تصفیه ی هوا از الودگی‌های ویروسی و آلاینده‌ها را داشته باشد و از این جهت آنها یک ساختار دفاعی خوب و ایده ال برای جلوگیری از تبدیل ساختمان اداری به «سندروم ساختمان بیمار» هستند. این پدیده زمانی ایجاد می‌شود که طراحی نامناسب و اشتباه در محل کار انتخاب گردد و در نتیجه ی آن علایم یکسانی چون خواب الودگی، مشکل در تمرکز، خستگی و بی‌حالی از یک نفر به تمامی نفرات مجموعه تسری پیدا کند.

۳. نقش میز و صندلی اداری در عملکرد کارکنان

این کاملاً واضح و ساده است، اگر مبلمان اداری راحت نباشند، اگر از چیدمان مناسبی برخوردار نباشند، اگر از ارگونومی به روزی برخوردار نباشند، اگر تنوع بصری در آن نباشد، کارمندان در زودترین حالت ممکن اثرات آن را در دست‌ها، گردن، شانه‌ها و پاهای خود احساس خواهند کرد. نمایشگر‌های مورد استفاده با ارتفاع بالا و یا بیش از اندازه پایین می‌تواند باعث کشیدگی عضلات گردن شود، جانمایی نامناسب صفحه کلید سیستم‌های رایانه‌‌ای و موس می‌تواند در بلند مدت موجب درد و آسیب در ناحیه‌ی مچ و شانه‌ها گردد و همچنین صندلی‌های غیر استاندارد می‌تواند منجر به درد کمر گردد. سرمایه گذاری در تجهیزات ارگونومیک و طراحی فضا می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند و فضایی بهتر و دل انگیزتر برای کارکنان ایجاد نماید.

۴. مبلمان اداری متفاوت در اتاق بازی و استراحت

یک ماجرای طنز، یک گفت و گوی ساده، یک خاطره، یک فیلم خوب می‌تواند سوژه‌‌ای باشد که به وسیلهٔ آن بتوان فضای خشک و سرد کاری را شکست که به تخلیه انرژی‌های منفی از سوی کارمندان کمک می‌کند و همچنین منجر به ادامه ی کار با نشاط بیشتر برای آنان می‌گردد. تغییرات محیطی هرچقدر هم که کوچک باشند می‌توانند قدرت انگیزشی بسیار بالایی به کارمند بدهند تا ادامهٔ کار بهتری داشته باشد و ادامه ی کار بانشاط‌تر و بهتری داشته باشد. اما در نقطه‏‌ی مقابل اگر طراحی داخلی مبلمان و دکوراسیون دفتر کار به گونه‌‌ای باشد که هیچ گونه راه ارتباط دیداری و شنیداری بین کارمندان وجود نداشته باشد، امکان خستگی، کاهش بازدهی و افزایش استرس در میان آن‌ها بسیار بالا می‌رود.

چیدمان و طراحی فضا به افزایش نشاط در سازمان کمک بسیاری خواهد کرد.

چیدمان و طراحی فضا به افزایش نشاط در سازمان کمک بسیاری خواهد کرد.

۵. میز اداری بی‌نظم منجر به استرس می‌شود

وقتی کارمندان نمی‌توانند ابزار مورد نظر خود را به سهولت بر روی میز خود پیدا کنند زیرا همه چیز را به اجبار در یک فضای کوچک گنجانده‌‌اند، حداقل اتفاق ممکن می‌تواند در این زمینه برای آن‌ها احساس ناامیدی باشد. هیچ کس دوست ندارد تمامی مدارک خود را ورق بزند تا آخرین نتایج و دستورالعمل‌های مربوط به بودجه ی سالیانهٔ شرکت را در آن بیآبد در حالی که با طراحی خوب و مناسب دکوراسیون مبلمان اداری و تهیه پارتیشن و قفسه‌های مناسب یکی از راه‌های ساده‌ی جلوگیری از این وضعیت است، البته در این مورد استفاده از فضای مجازی نیز می‌تواند راه خوبی باشد.

۶. یکجا نشینی ساعت‌ها ادامه دارد

مقاله‌‌ای در سال ۲۰۱۲ در روزنامه‌ی گاردین گزارش داد که بیش از سه ساعت نشستن در روز، امید به زندگی فرد را حدود دو سال کاهش می‌دهد. برخی از شرکت‌ها با معرفی برنامه‌های سلامتی برای کارکنان خود و تهیه مکانی به عنوان سالن ورزشی در ایجاد تحرک میان کارکنان خود می‌کوشند که این یکی از راه‌های مقابله با شستن به مدت طولانی است. اگر شرکت شما بودجه‌ی کافی برای تهیه‌ی باشگاه اختصاصی برای کارمندان خود را ندارد، شما می‌توانید با تشویق آن‌ها مبنی بر انجام حرکات ورزشی بعد از هر ۴۵ دقیقه و یا نیم ساعت باعث تحرک آن‌ها گردد و علاوه بر کاهش استرس و ایجاد فضایی متفاوت باعث شکست سبک یکجا نشینی گردد.

شما برای ایجاد فضایی بهتر و کارآمد‌تر در شرکت خود می‌توانید راه‌ کار‌های مختلفی که در این گزارش ذکر شد را لیست کرده و توانایی انجام آن‌ها را بررسی کنید و در این مسیر ما می‌توانیم با یک تیم حرفه‌‌ای به شما در جهت انتخاب بهترین گزینه کمک کنیم تا فضای کاری بهتر و شاداب‌تری داشته باشید.

نقش انکارناپذیر دکوراسیون بر افزایش بهره وری

نقش انکارناپذیر دکوراسیون بر افزایش بهره وری

نتیجه گیری

دکوراسیون اداری نقشی اساسی در آینده کاری و بهتر شدن در تجارت دارد. شما نمی‌توانید آینده‌ی سرشار از موفقیت برای تجارت خود متصور باشید اما کارمندان خود را درنظر نگیرد. آن‌چه تجارت شما را موفق می‌سازد کارمندان و نیروی انسانی است. توجه به راحتی آن‌ها شما را به دکوراسیون مطلوب می‌رساند. بهترین شیوه درعدم اشتباه در دکوراسیون اداری نظرسنجی از کارمندان است. شما در نظرسنجی آن‌ها را میشناسید. کارشان را درک می‌کنید. مشکلات را متوجه می‌شوید. و در نتیجه برای حل مشکلات اقدام می‌کنید. پیشنهاد ما این است که طراحی و دکوراسیون اداری خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید. آن‌ها با بازدید از فضاس شما. آگاهی از میزان بودجه. شرح کار و تجارت شما می‌توانند بهترین پیشنهاد را به شما بدهند.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب