نظر: 0 بهمن 26, 1399

سه نکته مهم در انتخاب مبلمان اداری مراکز درمانی

مبلمان اداری مراکز درمانی – هنگام چیدمان یا خرید مبلمان اداری برای مراکز درمانی و بهداشتی، این سه ملاحظه اصلی را در خاطر داشته باشید.
انتخاب مبلمان اداری و مبلمان برای بیماران در مراکز بهداشتی و درمان به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. عوامل بیشماری وجود دارد که در نهایت می‌تواند بر تصمیم شما موثر باشد. محلاحظات بیماران، محدودیت‌های بودجه ای، ساز و کار و الزامات پزشکی و… هر کدام می‌تواند به نوعی بر انتخاب نهایی شما موثر باشد. این شاید در ابتدا کار بیهوده و وقت گیری به نظر برسد اما زمانی که شما شرایط رضایت بیماران و خوشنودی آن‌ها را فراهم می‌کنید قطعاً موضوع انتخاب برای شما مهم‌تر خواهد شد.

مبلمان اداری و راحتی

در مراکز درمانی و بهداشتی، مبارزه و مقابله با بیماری‌ها و اولویت‌های درمانی همیشه در مرکز توجه است. اما آنچه که می‌تواند مهم باشد زمان انتظار بیمار و یا همراه اوست. بیمار و همراه او با نشستن بر روی صندلی انتظار احساس راحتی خواهد داشت و می‌تواند آرامش را حس کند و تنها مشکلش بیماری باشد نه‌ عدم قرارگیری درست و غیر استاندارد بدنش. قطعا صندلی‌های چوبی و یا فلز نمی‌تواند این چنین موقعیتی را برای افراد ایجاد کند. صندلی انتظار می‌بایست از نشیمن گاه مناسب و نرم و تکیه گاه مناسب برخوردار باشد تا بیمار و همراه او احساس راحتی کنند.

طراحی صندلی انتظار

شاید در ابتدا صنعت بهداشت و درمان و تجهیز مراکز پزشکی و بهداشت با مبلمان اداری کاری غیر جذاب و مملو از نکات منفی به نظر برسد. اما صندلی و مبلمان اداری مخصوص مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند فضای مملو از آرامش را برای بیماران فراهم کند. نکات طراحی ساده مانند استفاده از رنگ‌های روشن، استفاده از پوشش‌های متنوع و متناسب و… را رعایت کنید. فضایی بسیار دل‌انگیز و پر آرامش را خواهید ساخت. بیمار به دنبال آرامش ذهنی و جسمی است. طراحی مبلمان به گونه‌ای نباشد که او سر در گم شود. تمام جنبه‌های طراحی مبلمان اداری در خدمت بیماران و مراجعه کندگان است نه فرد خارج از فضای مطب.

میز پذیرش

زمانی که به دکوراسیون یک مرکز درمانی فکر می‌کنید قطعا میز پذیرش را در نظر خواهید گرفت. میز پذیرش نمای کلی نام و شهرت شماست. بیمار پس از ورود به سازمان و مطب شما اولین تجربه‌ی بصری را با او خواهد داشت. رنگ، طرح، ارتفاع، نورپردازی میز پذیرش از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر آن میز پذیرش باید برای متصدی پذیرش راحت باشد. راحتی او در رفتارش موثر خواهد بود. او در طول روز در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد. پاسخ گویی ماسب با افراد مختلف می‌تواند به کسب و کار شما رونق ببخشد. علاوه بر این آن‌ها به خاطر دستیابی به سلامتی نیاز به مبلمان اداری ارگونومیک دارند. آن‌ها مدت زمان زیادی بر روی صندلی اداری خواهند نشست. میز اداری آن‌ها باید از فضای کافی و ارتفاع مناسب برخوردار باشند. انتخاب درست می‌تواند باعث افزایش عملکرد آن‌ها شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب