آیا زمان ایجاد تغییر و نوسازی مبلمان اداری رسیده است؟
تغییر و نوسازی مبلمان اداری – برای بسیاری از شرکتها، ادارات و سازمانها اکثر متعلقات مبلمان اداری، میز اداری، میز کارشناسی، میز مدیریت، کتاب خانه و فایلینگ و باقی اجزا برای مکان و زمان گذشته هستند.
این بدان معناست که مدیران ارشد به این نتیجه رسیدهاند که با تغییر مکان و فضا نیازی به تغییر و نوسازی مبلمان اداری ندارند. نقطهی مقابل این حالت ممکن است برای سازمانهایی رخ دهد که مدت زیادی در یک مکان بودهاند و میل به تغییر و نوسازی فضای سازمانی در بین مدیران آنها تقریباً به صفر نزدیک شده است.
سازمانهایی که برای مدتهای طولانی در یک مکان مشغول به تجارت بودهاند، بعد از مدتی به این نتیجه خواهند رسید که مکانی که در آن هستند، نیاز به بازسازی دارد.
آیا زمان تغییر مبلمان اداری رسیده است؟
با گذشت زمان در هر دو حالت گفته شده محل کار میتواند راکد و ناخوشایند شود. این حالت به جد میتواند به دورنمای شرکت آسیب برساند.
زیرا همان احساسی را که کارمندان شما در مورد وضعیت ظاهری نظیر مبلمان اداری و صندلی اداری شرکت دارند باید به میزان حداقل برابر با آنها، مشتریان و شرکای تجاری شما و حتی رقبای شما داشته باشند.
این موضوع ممکن است برای بسیاری از شرکتها رخ بدهد از این رو وجود نشانههای مشترک در بین آن شرکتها باعث شده است که ما در این گزارش به بررسی و معرفی آنها بپردازیم تا در صورت مشاهدهی آنها در محل کار خود، نسبت به ایجاد تغییرات مکفی اقدام نمایید.
کابینتهای پرونده جزئی جدائی ناپذیر از مبلمان اداری
هرچقدر بیشتر در فناوری و استفاده از تکنولوژی پیشرفته غرق میشویم. هر چقدر بیشتر از آن استفاده میکنیم و در عین حال به آن وابسته میشویم اما استفاده از اسناد به صورت کپی و فیزیکی همچنان به صورتهای مختلف ادامه دارد.
این اسناد با توجه به درجهی اهمیتی که دارند نیاز به طبقهبندی و پس از آن، نیاز به بایگانی دارند. حالا به این توجه کنید که چه تعداد قفسه و کمد بایگانی در اطراف شما قرار دارد و به صورت کلی باید سعی شود در یک سازمان قفسههای بایگانی بیشتر از یک اتاق مخصوص نباشد.
اگر چنین نیست، تلاش کنید یک فضای اختصاصی برای پروندههای بایگانی سازمان خود درنظر بگیرید و این میتواند شرایط را بسیار بهتر کند.
البته راه دیگر میتواند استفاده از طراح داخلی و مشاوره با متخصصین باشد که شما را نسبت به چگونگی استفادهی بهینه از فضا آگاه نمایند. آیا کمدهای پروندههای بایگانی دفتر شما بهم ریخته است؟ این یکی از نشانههای باز طراحی است.
تغییرات ظاهری
استفادهی روزانه از ابزارهای فیزیکی در طول مدت زمان زیاد میتواند باعث از بین رفتن خواص اولیه گردد.
باید بدانیم که فرسودگی و تعمیر و نگهداری از ابزارهای مورد استفاده اجتناب ناپذیر است.
هنگامی که تیمهای مختلف شما در طول یک شبانه روز به مدت ۸ ساعت در یک فضای معین مشغول به انجام وظایف خود هستند و در طی انجام امور از ابزارهای مختلف استفاده میکنند، صدمه، از بین رفتن و تعمیر و نگهداری ابزارها کاملاً قابل پیش بینی و اجتناب ناپذیر است.
مسئلهای که اینجا مهم است را میتوان این گونه بیان کرد «به تمامی مشکلات در زمان وقوع رسیدگی کنید».
از آن جایی که تیم تعمیر و نگهداری و یا پشتیبانی شرکتها عموماً تلاش میکنند تا زمانی اقدام به تعمیر و نگهداری نمایند که تعداد آنها زیاد باشد این موضوع مطرح شده است. زیاد شدن مشکلات رفع آنها را سخت خواهد کرد و از آن طرف امکان وجود پیوستگی بین آنها، ممکن است سازمان را با معضل اساسی رو برو کند.
تعمیر و نگهداری
در تعمیر و نگهداری سعی کنید زیبایی ظاهری را نیز رعایت کنید، به صورتی کار را انجام دهید که هیچ گونه نشانی از فرآیندی که انجام شده است در منطقهی تحت تعمیر نماند. وجود این نشانهها ممکن است به اعتراض کارکنان بیانجامد. هیچ فرد و تیمی کار تکراری را دوست ندارد.
پس تعمیر و نگهداری را درست انجام دهیم. اعتراض بیش از حد کارکنان و تیمها نسبت به فضا و تعمیرات پی در پی و غیر قابل کنترل یک منطقه از دیگر نشانه هاست که باید به آن دقت کنید.
عدم تطابق فرآیند بزرگ شدن تجارت شما بعد از سالها قطعاً در نحوهی چیدمان و مبلمان شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. با هر بار بزرگتر شدن شما قطعاً نیاز به ابزارهای جیدید احساس میشود.
ابزاهای جدید همیشه هم خوانی با سیستمهای قدیمیتر از خود ندارند. این یکی از نشانههای تغییر است. همیشه تلاش کنید یک دستی و همسانی را در دفاتر خود ایجاد کنید.
وجود همسانی و همپوشانی در دکوراسیون علاوه بر نمای بیرونی خوب برای شرکا و مشتریانتان میتواند احساس نظم بیشتری به شما و کارمندانتان بدهد.
پیشنهاد ما
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد.
تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.
مقالات مرتبط
آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟
اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابلقبول باشد، حتما میدانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینههایی که میتوانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دومفروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]
ایدههایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی
اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکتهای بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق میافتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبههای کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان دادهاند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]
مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگیهایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟
یک تصویر کلیشهای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه میکند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]
دیدگاهتان را بنویسید