نظر: 0 بهمن 1, 1399

خرید میز اداری و انواع میز اداری

تهیه بهترین میز اداری برای کارمندان برای انجام بهترین کارها قابل توجه و تامل است. وقتی افراد در محیط اداری کار می‌کنند، یک منطقه و یک ناحیه وجود دارد که آن‌ها احتمالاً بیشتر ساعات کاری خود را در آنجا می‌گذرانند؛ و آن منطقه جایی نیست جز پشت میز کارشان. بنابراین، تهیه بهترین و کارآمدترین میز اداری برای کارمندان جهت انجام امور روزانه، امری قابل توجه، مهم و موثر بر عملکردی افراد و در نهایت سازمان است. بعلاوه، خرید تجهیزات اداری مناسب تنها به معنای خرید مبلمان اداری مناسب برای استفاده کارمندان شما نیست، بلکه آن معنا را در بر دارد که نیازمندی سازمانی، فردی و انچه باعث افزایش کارآمدی و مانع خستگی افراد شاغل در سازمان می‌شود خریداری شود. هنگام جستجوی میز اداری مناسب برای محل کار خود، موارد مورد توجه زیادی وجود دارد. ما در ادامه‌ی این متن به این موضوع خواهیم پرداخت و بایدها و نبایدها در میز اداری را با یکدیگر به اشتراک خواهیم گذاشت.

میز اداری در طراحی دفتر مدرن

میز اداری در طراحی دفتر مدرن

در خرید میز اداری به چه نکاتی باید توحه کنیم؟

بیش از هر چیز، کارمندان برای راحتی کار، سلامتی جسمی، انگیزه برای ادامه‌ی کار و … به میز اداری مناسب و کارآمد نیاز دارند. کارمندان بیشتر ساعات روز را پشت میز اداری خود سپری می‌کنند و یا روی آن مشغول به انجام امور روزانه‌ی خود هستند و احتمالاً مهمترین جنبه‌های کار خود را انجام می‌دهند. یک میز اداری ناراحت کننده و نامناسب باعث دردهای جسمی و از همه مهمتر حواس پرتی می‌شود که باعث اتلاف وقت و کاهش معنادار شادی و صلابت در کارمندان می‌شود. همه این عوامل زمانی که تجمیع می‌شوند یکی از موانع اصلی کاهش بهره وری کلی سازمان نامیده می‌شود.
تجارت و کسب و کار شما همچنین باید فقط به دنبال مبلمان اداری با کیفیت بالا باشد. میزهای اداری محکم و خوش ساخت به احتمال زیاد بیشتر دوام می‌آورند و چرخه‌ی عمر این سرمایه‌گذاری را طولانی می‌کنند. قطعات مبلمان اداری با کیفیت بهتر باید از دوام بیشتری نیز برخوردار باشند تا تا بتوانند علاوه بر بهبود عملکرد، سلامتی و راحتی کارمندان زمان تعویض و نوسازی مبلمان اداری را به علت دوام به تعویق بیاندازند.

میز اداری چوبی

میزهای اداری چوبی در طراحی دفتر مدرن در سال‌های اخیر یکبار دیگر به مد و دکوراسیون اداری برگشته و به نوعی تجدید حیات کرده است. با این حال، بسیاری از مشاغل به جای مبلمان اداری چوبی و سنتی، مبلمان اداری چوبی را که مشتقات چوب مانند ام دی اف، هایگلس و… ساخته شده‌اند را به خود چوب ترجیح می‌دهند. همین موضع مسبب شده است که قیمت نهایی تغیر کند و به نوعی برای خریدار به صرفه‌تر باشد و علاوه بر آن کیفیت بالاتر برود و حتی هزینه‌ی تعمیر و نگهداری را به میزان زیادی کاهش دهد. هر چند در این بخش نمی‌بایست از امکان ایجاد طراحی‌های نوسن و اشکال گوناگون و برش‌های گوناگون هنگام استفاده از مشتقات پرطرفدار چوب را فراموش کنیم.

میز اداری فلزی

میزهای اداری که از فلز ساخته می‌شوند یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب است که بسیاری از دفاتر از آن استفاده کرده و می‌کنند. تعداد زیاد و گوناکونی از طرح‌ها و نقش‌های مختلفی از میز اداری فلزی در بازار وجود دارد زیرا فلز همیشه یک ماده ساخت عالی بوده است. همچنین فلز یکی از با دوام‌ترین مواد مورد استفاده برای ساخت مبلمان اداری است. یک میز اداری فلزی خوش ساخت می‌تواند سال‌ها در خدمت یک تجارت باشد و هنوز هم عالی به نظر برسد. همچنین، تمیز کردن و فرایند تعمیر و نگهداری فلز آسان است.

میز اداری شیشه‌ای

میزهای اداری شیشه‌ای شاید محبوبیت کمتری داشته باشند، اما مطمئناً در یک دفتر کار مدرن کم نیستند. آن‌ها براق و ظریف به نظر می‌رسند. در بیشتر موارد، همچنین می‌تواند در یک استفاده حرفه‌ای در یک محیط حرفه‌ای مقاومت کند. فرآیند نظاقت و تعمیر نگهداری ان‌ها بسیار حساس‌تر از دو مورد قبلی است اما در صورت طراحی درست می‌توانند حلوه‌ی خاص و منحصر به فرد به سازمان ببخشند.

میز اداری و شرایط خرید آن

در اینجا برخی جنبه‌ها وجود دارد که باید هنگام انتخاب تجهیزات اداری جدیدی که به محل کار خود اضافه می‌کنید، مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انتخاب تجهیزات اداری روندی ساده و بدون درگیری است. اما واقعیت این است که خرید تجهیزات اداری و علی الخصوص میز اداری از بسیاری جهات می‌تواند بسیار پیچیده و طاقت فرسا باشد. اما مانند سایر تصمیمات هوشمندانه برای کسب و کار خود، شما باید این انتخاب‌ها را با دقت انجام دهید تا ارزشمندی فضای کاری خود را به حداکثر برسانید، بهره وری را افزایش دهید و هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهید. حتی اگر تجهیزات جدیدی را برای یک اداره و سازمان سنتی مانند یک دفتر بهداشت و درمان یا یک مرکز آموزش خریداری می‌کنید، می‌توانید از این نکات برای موفقیت بیشتر استفاده کنید. آنچه تا کنون بررسی کردیم انواع میز اداری بود اما آنچه در ادامه بررسی خواهیم کرد عواملی است که ممکن است بر نحوه‌ی و نوع خرید ما تاثیرگذار باشد و از این رو ست که می‌گوییم برخی جنبه‌ها وجود دارد که باید هنگام انتخاب تجهیزات اداری جدیدی که به محل کار خود اضافه می‌کنید، مورد توجه قرار دهید.

توابع و ویژگی‌ها

در گام نخست می‌بایست به انچه که به عنوان نیازمندی شما شناخته می‌شود توجه کنید و این نیازمند ارزیابی و بررسی هر آن چه است که در اختیار دارد و آنچه نیاز به جایگزینی است. امروزه، برخی از اقلام و تجهیزات دفتری و اداری می‌توانند عملکرد چندین ماشین را در یک دستگاه انجام دهند. علاوه بر اینکه متوجه خواهید شد که کدام یک از تجهیزات را برای انجام کار خود نیاز دارید. هر قطعه از تجهیزات دفتری و مبلمان اداری از قبیل میز اداری، صندلی اداری و… می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد که ممکن است مفید نیز باشد، بنابراین هنگام تصمیم گیری حتماً به دقت به این مشخصات نگاه کنید.

بودجه

عاقلانه است که بودجه خود را برای پوشش دادن تمام قطعات ضروری تجهیزات و مبلمان اداری بخش‌بندی کنید. اگر در هر لحظه بخشی از تجهیزات از کار افتاد، باید بودجه لازم را برای تعویض آن در اسرع وقت در دسترس داشته باشید تا محل کار شما و ادامه‌ی خط روند کار در سازمان شما را دچار مشکل نکند. برای اکثر خریدهای مربوط به بخش فناوری و ماشین آلات، قیمت با کیفیت تجهیزات افزایش می‌یابد. شما باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از بودجه خود را می‌توانید به تجهیزات دفتری خاص اختصاص دهید. چه مقدار را به عنوان بودجه اضطراری خود در نظر گرفته اید.

میز اداری در طراحی دفتر مدرن

میز اداری در طراحی دفتر مدرن

کیفیت بالا

هنگام خرید تجهیزات و مبلمان اداری و دفتری جدید، ایده خوب آن است که سرمایه‌گذاری معقول و منطقی را در بالاترین کیفیت تجهیزات شرکت خود داشته باشید. همچنین، خریدهای با کیفیت بالاتر زمان استفاده، کاربری و طول عمر بیشتری دارند – از جمله مهم‌ترین مواردی که هر سازمانی می‌خواهد هنگام خرید هر چیزی که برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده است، به آن فکر می‌کند.

امنیت داده‌ها

جدیدترین تجهیزات دفتری و اداری می‌توانند از طریق اتصال Wi-Fi، سازگاری با بلوتوث و سایر اتصالات سیمی یا بی‌سیم به شبکه مشاغل شما ارائه شوند. به همین ترتیب، در صورت‌عدم مراقبت، این موارد می‌توانند به آسیب‌پذیری‌های امنیت شبکه شما تبدیل شوند. اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات دفتری و اداری متصل شما دارای تجهیزات امنیتی هستند که می‌توانند از نقض یا از بین رفتن داده جلوگیری کنند. در مقابل این شیوه‌ی حفظ امنیت می‌دانیم که تعدادی زیادی از اسناد و مدارک هستند که نمی‌توان ان‌ها را در فضای ابری اینترنت به اشتراک گذاشت و می‌بایست ان‌ها را به صورت سند مکتوب و یا کپی شده استفاده کرد. از این رو استفاده از قفسه هاف کابینت‌ها و… نیز می‌بایست در دستور کار قرار بگیرد.

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب