نظر: 0 اسفند 20, 1399

راهنمای خرید صندلی اداری ارگونومیک – چگونه بهترین صندلی را برای خود انتخاب کنیم؟

خرید صندلی اداری ارگونومیک – چه در حال راه اندازی دفتر کار در منزل باشید و چه در طراحی مجدد فضای اداری برای کارمندان خود، یافتن گزینه‌ی مناسب برای خرید در صندلی اداری ارگونومیک کاری بسیار دشوار است. افزایش تعداد و تنوع در محصولات موجود بازار، محدود کردن گزینه‌های خرید شما را به چالش می‌کشد.

یکی از ویژگی‌های اصلی ایجاد فضای کار ارگونومیک، انتخاب صندلی اداری مناسب ارگونومیک است. در این پست، ما توضیح می‌دهیم که صندلی اداری ارگونومیک چیست، چرا ارزش سرمایه‌گذاری را دارد و معیارهای اساسی برای خرید یک صندلی چیست.

 

صندلی اداری ارگونومیک چیست؟

اول، بیایید ببینیم که اصطلاح ارگونومیک به چه معناست: سازمان ایمنی و بهداشت شغلی آن را به عنوان «علم مناسب بودن شرایط محیط کار و خواسته‌های شغلی با توجه به توانایی‌های جمعیت کارمندان و کارگران» تعریف می‌کند.

به عبارت دیگر، رشته ارگونومی به این نکته می‌پردازد که چگونه می‌توان مبلمان و اشیا اداری را برای تکمیل بدن انسان طراحی کرد و محیط‌های کاری ایمن را ایجاد کرد.
بنابراین یک صندلی ارگونومیک، صندلی است که هدف آن یافتن راه حلی برای کاهش دردهای بدن و کشیدگی‌های ایجاد شده با استفاده از یک صندلی استاندارد برای مدت طولانی است.

این صندلی برای حمایت بهتر از بدن هنگام نشستن پشت میز طراحی شده است. صندلی ارگونومی، حمایت از کمر، توزیع وزن، راحتی و حرکت را در نظر می‌گیرد. یک صندلی اداری ارگونومیک دارای چندین قسمت قابل تنظیم است، بنابراین به طور منحصر به فرد برای هر کاربر مناسب است.

 

چرا به خرید صندلی اداری ارگونومیک نیاز داریم؟ آیا ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

بله، می‌دانیم، صندلی‌های اداری ارگونومیک گران‌تر از صندلی‌های اداری استاندارد شما هستند. اما آن را به عنوان سرمایه‌گذاری در سلامتی و بهره وری خود یا کارمندان خود در نظر بگیرید.
دلیل اصلی و غیر قابل اغماض برای خرید صندلی اداری ارگونومیک، سلامتی است. ثابت شده است افرادی که وقت زیادی را در پشت میز خود سپری می‌کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به انواع اختلالات جدی قرار دارد.

به طور خاص، نشستن روی صندلی غیر ارگونومیک می‌تواند منجر به بروز اختلالات اسکلتی عضلانی شود، که بر روی عضلات، مفاصل، تاندون‌ها، رباط‌ها و اعصاب شما تأثیر می‌گذارد.

این می‌تواند بر وضعیت بدن شما تأثیر منفی بگذارد و باعث فشار به ستون فقرات و ستون فقرات شود و منجر به کمردرد شود. همچنین می‌تواند جریان خون را که منجر به ترومبوز ورید عمقی و عوارضی مانند اسپوندیلوز گردنی می‌شود، مهار کند.

یک صندلی اداری ارگونومیک مطابق با فرم بدن شما است، از یک وضعیت مناسب پشتیبانی می‌کند.

مفاصل و بافت‌های شما را در یک حالت خنثی نگه می‌دارد. امکان چیدمان مفصل ران و لگن را فراهم می‌کند. این باعث کاهش آسیب و فشار می‌شود. انرژی بیشتری به شما می‌دهد. به شما اجازه می‌دهد بدون حواس پرتی و ناراحتی تمرکز کنید.

در نهایت، آنچه با سرمایه‌گذاری روی صندلی اداری ارگونومیک به دست می‌آورید، مستقیماً در نتیجه‌ی عملکرد کارخانه و شرکت شما تاثیر گذار است.

اگر شما کارفرمایی هستید و در فکر تهیه صندلی‌های اداری ارگونومیک برای کارگران خود هستید، به این آمار توجه کنید. نتایج بررسی بر روی ۴۰۰۰ کارمند نشان داده است که استفاده از صندلی اداری ۷۵ درصد میزان غیبت سالیانه، ۵۶ درصد میزان خطا، ۶۰ درصد بهبود در تسریع روند کاری را درسازمان منجر شده است.

با ایمن‌سازی محل کار کارمندان، در حال افزایش تعامل آن‌ها هستید.

محیط انعطاف پذیرتری را فراهم می‌کنید که می‌تواند به طور منحصر به فرد برای هر کارمندی تنظیم و شخصی‌سازی شود. همچنین مطالعات نشان می‌دهد کارمندان در یک فضای تعاملی عملکرد بهتری دارند.

علاوه بر این، صندلی‌های اداری ارگونومیک اغلب مبلمان اداری با کیفیتی هستند که ماندگاری بیشتری دارند و سال‌ها در برابر تخریب مقاومت می‌کنند.

 

در صندلی اداری مناسب ارگونومیک به دنبال چه چیزی باشید

صندلی‌های زیادی را در بازار پیدا خواهید کرد که ارگونومیک شناخته می‌شوند، اما تمام معیارهای لازم را ندارند. اگر می‌خواهید روی صندلی اداری ارگونومیک سرمایه‌گذاری کنید، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

قابلیت تنظیم

آنچه باعث ایجاد یک صندلی اداری ارگونومیک عالی می‌شود میزان قابل تنظیم بودن آن است. همه افراد از نظرجسمی و ساختار بدنی متفاوت هستند. بنابراین هر صندلی باید بتواند خود را با کاربر منحصر به فرد سازگار کند.

به این فکر کنید که چه کسی، در چه زمینه‌ای از صندلی استفاده می‌کند. مطمئن شوید که آن را با هر عملکردی و نوع کار کارمندان سازگار است.

 

ارتفاع صندلی

یک صندلی اداری مناسب ارگونومیک امکان تنظیم ارتفاع صندلی از ۳۵ تا ۴۸ سانتی متر از کف را فراهم می‌کند. در ارتفاع مناسب، پاها باید روی زمین صاف باشند، در حالی که زانوها باید در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرند. این کار باعث کاهش استرس و فشار در زانوها و ناحیه کمر می‌شود. صندلی با تنظیم پنوماتیک ایده آل است زیرا می‌توانید ارتفاع نشستن روی صندلی را اصلاح کنید، اما صندلی با مکانیزم چرخش کار خواهد کرد.

 

عرض صندلی

استاندارد صندلی‌ای است که عرض آن بین ۴۳ تا ۵۰ سانتی متر است. هر کاربر باید راحت نشسته باشد، حداقل ۲ سانتی متر فضای آزاد در دو طرف باسن خود قرار داشته باشد، اما آنقدر پهن نباشد که برای لمس بازوها نیاز به کشش بازوها باشد.

 

عمق صندلی

صندلی باید به اندازه کافی عمیق باشد تا کاربر بتواند پشت به پشتی نشسته باشد اما برای انتهای صندلی و زانوی کاربر فاصله‌ای برای ۲ تا ۴ انگشت باقی بگذارد. حداقل ¾ از ران‌ها باید توسط صندلی پشتیبانی شود. به دنبال صندلی‌هایی باشید که دارای کشویی صندلی باشند. این امکان را به کاربر می‌دهد تا هنگام نشستن روی صندلی صندلی را به داخل و خارج بلغزد.

 

پشتیبانی کمر

وجود تکیه گاه کمر و قابلیت تنظیم آن یک معیار اساسی است. ستون فقرات کمری از قسمت بالایی بدن از جمله گردن و سر پشتیبانی و تثبیت می‌کند. این امکان برای حرکت تنه، محافظت از نخاع، و کنترل حرکات پا است. منحنی مقعر آن به توزیع وزن کمک می‌کند. این منحنی باعث کاهش غلظت استرس می‌شود. نشستن روی صندلی بدون تکیه گاه کمر منجر به کمردرد می‌شود.

 

پشتی صندلی

عرض پشتی معمولی بین ۳۰ تا ۴۸ سانتی متر است. یک صندلی اداری ارگونومیک باید باعث افزایش نشستن پویا شود تا حالت ایستا برای افزایش جریان خون.

 

مواد صندلی و پشتی

به دنبال موادی باشید که برای مدت طولانی راحت و با دوام باشند. اطمینان حاصل کنید که روکش صندلی از کیفیت بالا ساخته شده است. بالشتک ناکافی و کفی کم کیفیت می‌تواند منجر به‌عدم انطباق باسن، عدم تعادل، کمردرد، خستگی و ناراحتی شود.

از انتخاب صندلی اداری ارگونومیک با مواد مصنوعی قابل تنفس خودداری کنید. پارچه روی صندلی راحت و قابل تنفس است و چرم به راحتی تمیز می‌شود. تکیه گاه مشبک با جریان هوا، پشت کاربران را خنک نگه می‌دارد.

 

بازوها

زیر دست‌ها باید قابل تنظیم و حتی در صورت امکان قابل جدا شدن باشند. ارتفاع ایده آل بغل دستی‌ها از ۱۴ تا ۲۵ سانتی متر بالاتر از ارتفاع نشیمن است. آن‌ها باید پهن و راحت باشند تا هنگام تایپ کردن آرنج و بازوها به آرامی روی آن‌ها قرار بگیرند.

 

حرکت و ثبات

صندلی باید به راحتی حرکت کند و بچرخد تا کاربر آن بتواند بدون فشار آوردن به هر چیزی روی میز خود برسد. صندلی که امکان حرکت را فراهم می‌کند همچنین باعث تقویت موقعیت پویا و افزایش جریان خون می‌شود. علاوه بر این، باید پایدار باشد. برای این منظور، یک صندلی اداری ارگونومیک باید حداقل ۵ چرخ باشد. از کیفیت بالای چرخ‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

ساخت و ضمانت

صندلی ارگونومیک دفتر شما پس از سال‌ها فرسوده خواهد شد. بنابراین مطمئن شوید که آن را با یک ضمانت خوب خرید خواهید کرد.

 

سخن پایانی

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب