بهترین شیوههای چیدمان حرفهای مبلمان اداری و نقش آن در افزایش بهرهوری
چیدمان حرفه ای و دکوراسیون داخلی دفتر بر بهرهوری شما و تیم شما موثر است. این یک حقیقت پذیرفته شده توسط کارفرمایان است. تمامی ما خواسته و ناخواسته آن را پذیرفته ایم. مواردی چون محیط بینظم، آشفتگی، فضای پر سر و صدا، نظافت نشده، مشخص نشدن حریم شخصی و… جزو مواردی هستند که حتی یکی از آنها می تواند کسب و کار را به سمت عدم کارآرایی و بهرهوری پیش خواهد برد.
دکوراسیون مبلمان اداری چگونه باید باشد؟
چگونه میتوان محیط کار را برای خلاقیت آماده کرد؟ آیا محیط کار مورد نظر میتواند الهام بخش باشد؟ آیا به اندازه کافی آرامش و راحتی را ایجاد میکند تا پرسنل تنها به موضوعات کاری بیاندیشد؟ در مقاله ی پیش رو ما تجربیات مختصصان خود را در موضوع دکوراسیون داخلی و چیدمان حرفه ای در طول چند سال گردآوری نمودهایم. این اطلاعات میتواند به شما ایدههای مناسبی برای طراحی دفتر ارائه دهد که باعث افزایش بهرهوری میشوند.
بنابراین شما میتوانید مسئولیت این تحول را برعهده گرفته و کار خود را به خوبی انجام دهید.
تاثیر رنگها را دکوراسیون داخلی فراموش نکنید!
یکی از سادهترین روشها برای ایجاد تغییر در فضای کاری، چیدمان و شکستن فضای کاری استفاده از رنگ هاست. رنگها میتوانند باعث برانگیختگی شوند و سرعت انجام فعالیتها رادر شرکت تغییر دهند. اگر شما بتوانید رنگ درست را انتخاب نمایید میتوانید در کمترین زمان به بالاترین میزان بهرهوری برسید. این یک راه های چیدمان حرفه ای است.
البته در جریان باشید این موضوع بدان معنا نیست که وجود پنجره و درخت در کنار ساختمان جزو ملزومات است! بلکه شما میبایست تلاش کنید رنگ سبز را وارد ساختمان کنید، مثل تزئین توسط گل و گیاه، تغییر رنگ دیوارها، کف پوش و… .
تحقیقات علمی که اخیراً منتشر شده است بر روی دو جامعه ی آماری بوده است. یکی از آنها در فضایی مملو از رنگهای شاد و زیبا و فضای طبیعی و دیگری بدون رنگ خاصی و خنثی از هر گونه واکنش و تفاوت رنگ. نتایج آزمایش بر روی این دو گروه نشان داده است که در یک امر مشخص شده و مشترک؛ آنهایی که در فضایی با حضور رنگها و چیدمان حرفه ای هستند دارای بهره وری و سرعت بیشتری در انجام پروژهها هستند.
همچنین اگر شما به ایدههایی برای چیدمان حرفه ای علاقه مند هستید سعی کنید چند گیاه را بر روی طاقچههای اتاق خود مرتب کنید. یا آنها را در گوشهای از اتاق جمع کنید.
از نور به عنوان قسمتی از دکوراسیون و مبلمان اداری استفاده کنید.
نور طبیعی در دفترکار همیشه بهترین و زیباترین چیدمان حرفه ای است. اما اغلب چیدمانها به گونهای هستند که غیر ممکن است همه پنجره داشته باشند. ما در مورد نور و امکانات مثبتی که در اختیار شما میگذارد در پستی به نمام «درستایش نور» صحبت کردیم. بهتر است به جای این که به فکر استفاده از نوهای فلورسنت و نورهای مصنوعی دیگر باشید، چیدمان را به گونهای تغییر دهید که بیشترین استفاده را از نور خورشید داشته باشید.
اگر چنین اتفاقی با توجه به شرایط برای شما غیر ممکن است، از نورهای مصنوعی به صورتهای مختلف و رنگی استفاده کنید. طول موجها گوناگون و رنگی میتواند علاوه بر زیبایی حس یکنواختی را از شما دورکند. بازی با طول موج های گوناگون علاوه بر مهارت زیاد نیاز به یک چیدمان حرفه ای برای سایر اجزا نیز دارد.
ایستاده کار کردن، فرصت و تهدید
احتمالا بسیار دیدهاید که در میان یک فضای اداری شلوغ یک نفر ایستاده مشغول انجام کار خود است. در حالی که پارتیشن کاری مناسب و خوبی برای او و سایر کارمندان در نظر گرفته شده است. واقعیت این است که نمیتوان به صورت یکنواخت یکجا نشینی را تجربه کرد زیرا باعث آسیبهای فراوان و غیر قابل جبران ناپذیری میگردد. از این رو بهتر است میزهای ایستاده را نیز در محل کار خود تعبیه کنید تا کارمندان پس از مدتی استفاده از پارتیشنهای کاری و انجام کار نشسته به صورت ایستاده به انجام کار خود بپردازند.
از این هم به احساس آنها احترام کافی گذاشته شده و هم از آسیبهای احتمالی جسمی به آنها جلو گیری میشود. ایجاد این موقعیتهای کاری در دفتر شما باعث ایجاد نشاط و احترام به حقوق کارکنان میشود که کسب رضایت آنها به این شکل میتواند وفاداری و عملکرد آنان را به نسبت بسیار زیادی افزایش دهد. این یکی از المان های چیدمان حرفه ای است.
ابزارهای کاری در دسترس باشند
جزییات زیادی در مورد افزایش بهرهوری وجود دارد. یکی از آنها جانمایی ابزارهاست. برای مثال یک کارمند نمیبایست برای انجام یک کپی از یک سند مشخص بالاجبار از اتاقی به اتاق دیگر جا به جا شود. این ممکن است منجر به این شود که شما یک یا چند وسیله را خرید کنید و هزینه نمایید تا چیدمان حرفه ای داشته باشید.
اما یادتان باشد این هزینه در چنین جایگاهی به عنوان سرمایه گذاری شناخته میشود. زیرا شما با انجام یک خرید معمولی توانستهاید از کاهش بهرهوری و عملکرد کارمندان خود جلوگیری نمایید.این موضوع ممکن است در ابتدا به نظر نیاید اما وقتی تعداد جمعیت زیادی را در نظر میگیرید متوجه خواهید شد همین کار ساده در یک مدت زمان مشخص چقدر میتواند در افزایش بهرهوری و رضایت کارکنان از محیط موثر باشد و شما و دکوراسیون داخلی و چیدمان حره ای را به کسب و کار شما هدیه بدهد.
تمرکز بر قابلیت دسترسی
در دفاتر کوچک، دسترسی آسان یکی از ویژگی هاست. اما در دفاتر بزرگ رسیدن از نقطهای به نقطه های دیگر برای انجام کار علاوه بر طاقت فرسابودن در طول زمان میتواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. سعی کنید در هنگام چیدمان دفتر کار قبل از هر گونه جا به جایی اقدام به تصحیح و کشیدن نقشه کنید. در این صورت میتوانید متوجه شوید که جا نمایی شما درست است یا خیر؟
قابلبیت دسترسی را به گونهای تعریف کنید که کمترین زمان و کمترین انرژی را در مسیر از شما بگیرد.
میزها رو به دیوار
در مورد چیدمان حرفه ای میزها صحبتهای بسیار زیادی می شود که بزودی آن را بررسی خواهیم کرد. اما به صورت کلی چیدمان میزها رو به دیوار گزینهی مناسبی است زیرا از انحراف بینایی و حواس پرتی جلوگیری میکند. مطمئناً نمیتوانید تمام میزها را این چنین بچینید اما تمام تلاش خود را انجام بدهید تا میزها به گونهای باشند که کمترین نقطه مشترک بینایی برای جلوگیری از اتنلاف وقت وجود داشته باشد. میز اداری می تواند یک عنصر حیاتی برای ما در سازمان باشد.
پیشنهاد ما
اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری، میز اداری و … دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.
مقالات مرتبط
آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟
اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابلقبول باشد، حتما میدانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینههایی که میتوانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دومفروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]
ایدههایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی
اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکتهای بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق میافتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبههای کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان دادهاند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]
مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگیهایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟
یک تصویر کلیشهای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه میکند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]
دیدگاهتان را بنویسید