نظر: 0 دی 29, 1399

بازنگری در اتاق کنفرانس و نحوه افزایش بهره وری

اتاق کنفرانس – در یک اتاق کنفرانس خوب خیلی بیشتر از داشتن صندلی‌های راحت و آخرین فنآوری کنفرانس مورد استفاده، طراحی و ساختار نقش بسیار مهم‌تری دارد.

طراحی و چیدمان اجزای اتاق کنفرانس می‌تواند روی نحوه کار تیم شما، کیفیت جلسات و مذاکرات و عملکرد و کارایی آن‌ها تأثیر بگذارد. جالب توجه است که تحقیقات نشان داده است انجام کارها به روش صحیح در اتاق کنفرانس می‌تواند به شما در افزایش بهره وری نیرو کمک کند.

به همین دلیل این راهنمای کوتاه را برای کمک به شما بایدها و نبایدهای طراحی اتاق کنفرانس را گردآوری کرده‌ایم تا بهترین اتاق کنفرانس ممکن را داشته باشید.

مشکلات اتاق‌های کنفرانس سنتی کدام‌ند؟

مطمئناً اولین ایده‌ای که به ذهن افراد می‌رسد این است که از چیدمان اتاق کنفرانس که عموماً با آن در سازمان‌های مختلف برخورد داشته‌اند بهترین انتخاب است و می‌تواند به کسب و کار آن‌ها کمک کند.

اما آیا این طراحی همکیشه جوابگوست؟ آیا طراحی سنتی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟ در پاسخ می‌بایست گفت که تغییر نخستین دلیل است.

تغییر نسل، فناوری جدید، تنوع و تغییر در دیدگاه نسبت به فضای کاری و بسیاری دیگر از عوامل دیگر می‌تواند در جای خود دلیلی قانع کننده برای این تغییرات و پذیرش آن‌ها باشد.

یک میز کنفرانس بزرگ که از چهار طرف با صندلی پوشانده شده است واقعاً فضای زیادی برای انعطاف‌پذیری و ایجاد خلاقیت باقی نمی‌گذارد و مناطقی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد که همه افراد حاضر بتوانند از یک منظره خاص استفاده کنند.

ممکن است یک دیوار پوشیده شده از تلویزیون و تجهیزات کنفرانس ویدیویی ایده خوبی به نظر برسد، اما آن شیوه‌ی قدیمی در طراحی در واقع تمام کارهایی که انجام می‌دهد این است که کسی دید کاملی از تلویزیون‌های روی دیوار یا تخته‌های سفید اطراف ندارد.

میزی که برای اتاق خیلی بزرگ است، می‌تواند هنگام پر شدن میز احساس شلوغی در اتاق را ایجاد کند. این می‌تواند راحتی تیم شما را کاهش داده و منجر به افت بهره وری شود در سازمان و جلسات شما شود.

همان طور که می‌دانید بیشتر توافقات تجاری و جلسات مهم در سازمان‌ها در اتاق کنفرانس انجام می‌شود از این رو طراحی اتاق کنفرانس را نمی‌بایست به هیچ وجه دست کم گرفت.

طراحی اتاق کنفرانس

 

راهنمای طراحی یک اتاق کنفرانس خوب

 

نمای روبروی افراد را مسدود نکنید

 

مسلماً زاویه‌ی دید  مهمترین ویژگی اتاق کنفرانس است. مسدود کردن زاویه دید می‌تواند منجر به کاهش علاقه، عدم درک وعدم توانایی در تولید ایده‌های مرتبط شود. با داشتن یک میز مستطیل تقریباً غیرممکن است که همه افراد بتوانند دید خوبی به جلوی اتاق داشته باشند.

اگرچه ممکن است این طراحی غیر سنتی باشند، اما یک میز خمیده یا قطره قطره‌ای به شکل اشک می‌تواند به سهولت مشاهده قسمت جلوی اتاق برای همه افراد حاضر کمک کند.

نیازی به سرمایه‌گذاری و خرید تلویزیون عظیم نیست. گرچه در ابتدا به نظر ایده خوبی می‌رسد، اما واقعاً نیازی نیست زیرا تلویزیون کوچکتر به دریافت اطلاعات نمایش داده شده کمک می‌کند.

در حالت ایده آل، تلویزیون شما باید به اندازه عرض میز شما باشد.

این امر می‌تواند به کاهش مشکلات مربوط به افرادی که صفحه را مشاهده می‌کنند، به ویژه هنگامی که با یک جدول منحنی یا نقطه‌ای در صفحه نمایش رو برو می‌شوند. اگر به بیش از یک صفحه نمایش نیاز دارید ان‌ها را روی هم قرار دهید و نه در کنار هم، این اشتباهی است که معمولا انجام می‌شود.

 

سادگی راه مناسبی است برای جذابیت

 

فقط به این دلیل که یک اتاق بزرگ دارید، بدان معنا نیست که به یک میز بزرگ احتیاج دارید. یک میز اداری تهیه کنید که بتواند به تعداد افراد مورد نیاز شما را در خود جای دهد اما کمترین فضای اتاق را نیز به خود اختصاص دهد.

نکته مهم دیگر این است که از قرار دادن صندلی در مقابل تجهیزات مهم خودداری کنید. وقتی فضای اتاق کاملاً پر است، کسی نباید مانع نمایش صفحه‌ها یا تخته‌های سفید شود که اطلاعات مهم را نمایش می‌دهند.

 

اتاق کنفرانس خود را به فضایی چند منظوره تبدیل کنید

 

گرچه ممکن است در درجه اول یک اتاق کنفرانس باشد، اما این بدان معنا نیست که فقط در نوع کنفرانس‌های سنتی که همه شما خیلی با آن‌ها آشنایی دارید محدود شود.

با یک جابجایی ساده در مبلمان، اتاق کنفرانس شما می‌تواند از یک اتاق تک منظوره به اتاقی تبدیل شود که توانایی برگزاری انواع مختلفی از جلسات را دارد.

داشتن بیش از یک میز اداری می‌تواند قابلیت تطبیق اتاق کنفرانس شما را افزایش دهد.

با داشتن میزهای کوچکتر، فضایی را برای افرادی که مسئول نوشتن دستور جلسه و یا گزارش جلسه هستند را فراهم کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های خوب که می‌تواند محیط کار شما را دگرگون کند داشتن تخته‌های سفید قابل حمل است. این امر باعث انعطاف‌پذیری می‌شود و می‌تواند در ایجاد فضای صمیمی‌تر به شما کمک کند.

طراحی اتاق کنفرانس مدرن

 

حواس پرتی را به حداقل برسانید

 

از بین بردن عوامل هرگونه حواس پرتی که ممکن است در اتاق کنفرانس شما باشد می‌تواند به طور چشمگیری به افزایش بهره وری تیم کمک کند.

این کار می‌تواند به سادگی عوض کردن یک لامپ لرزان، سفت کردن دریچه تهویه مطبوع پر سر و صدا یا پایه میز شل، یا تهیه‌ی پرده مناسب برای جلوگیری از تابش آفتاب از چشم افراد باشد.

 

اهمیت طراحی را تخفیف ندهید

 

یک اتاق با نور مناسب می‌تواند بهره وری را افزایش دهد. بهتر است ا این نور طبیعی باشد و نور فلورسنت نباشد.

نور طبیعی در چشم بسیار راحت‌تر است و نور مصنوعی می‌تواند باعث فشار آمدن چشم افراد شود که البته برای بهره وری خوب نیست.

تزئین اتاق کنفرانس با رنگ‌های آرام بخش می‌تواند به افزایش روحیه تیم شما کمک کند. از رنگهایی با بارهای منفی مانند قرمز و نارنجی خودداری کنید و در عوض رنگهای برافراشته و آرام بخش مانند زرد و آبی را انتخاب کنید.

زرد و آبی می‌توانند احساس آرامش و قابل قبول بودن را افزایش دهند.

 

پیشنهاد ما

 

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد.

این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب